חדשות בריאות

הבוקר: כיתות א’-ד’ חזרו לבתי הספר

שלב ההקלות השני בתוכנית היציאה מהסגר יצא לדרך, ובמסגרתו חודשו הלימודים בכיתות א'-ד'. על פי החלטת קבינט הקורונה, החל מהיום מתאפשר גם לפתוח מספרות ולהעניק טיפולי קוסמטיקה ורפואה משלימה. בעלי הצימרים רשאים לארח משפחות גרעיניות, וניתן להתפלל בתוך בתי כנסת במגבלה של עד 10 מתפללים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שלב ההקלות השני בתוכנית היציאה מהסגר יצא הבוקר (ראשון) לדרך. במסגרתו, כחצי מיליון תלמידי כיתות א'-ד' חזרו ללימודים במוסדות החינוך, לאחר כחודש וחצי של שהייה בבתים.

על פי המתווה שגובש על ידי משרד החינוך, התלמידים ילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע בכל שכבת גיל. עם זאת, מנהלי בתי הספר יוכלו – באישור הרשות המקומית – להחליט על הוספת יום לימודים חמישי.

במתווה נקבע, כי התלמידים יפוצלו לקפסולות קבועות, כך שמספר התלמידים בכיתה לא יעלה על 20, למעט החרגות עד 10% באישור משרד החינוך שיאפשרו הגדלת המספר ל-24. כל איש צוות יוכל ללמד שלוש קבוצות לכל היותר, למעט מורים לחינוך גופני. בצהרונים ניתן יהיה לצרף ילדים של עד שלוש קבוצות מאותה שכבת גיל, ובלבד שהמספר הסופי לא יעלה על 28 ילדים. ייעשה מאמץ מירבי לצמצם את ערבוב הקבוצות.

אנשי הצוות והתלמידים בכל השכבות יעטו מסכות כל הזמן, כולל בהסעות, ולמעט בעת אכילה או בפעילות גופנית. התלמידים יאכלו את ארוחותיהם בשטח פתוח, ואם הדבר לא אפשרי – בישיבה בשולחן נפרד לכל תלמיד בכיתה. בהסעות תתבצע הפרדה, על ידי השארת שורת מושבים ריקה בין חלקו הקדמי של האוטובוס לחלקו האחורי.

שר החינוך יואב גלנט הודיע כי תלמידי החינוך המיוחד ישובו, החל מהיום ובאופן הדרגתי עד ליום שלישי, ליום לימודים מלא. ההחלטה מתייחסת לבתי הספר של החינוך המיוחד ולכיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים.

במקביל לחזרה ללימודים, נכנסו הבוקר לתוקף הקלות בתחום המסחר, המאפשרות פתיחת מספרות, טיפולי קוסמטיקה ורפואה משלימה, וכן עסקים נוספים הפועלים "אחד על אחד". בעלי צימרים יוכלו לפתוח עד ארבע יחידות אירוח נפרדות לגמרי, ללא חדרי אוכל משותפים ובריכות, כשכל יחידה תשמש עבור משפחה גרעינית. בנוסף, אושרה פתיחתם מחדש של בתי הכנסת, במגבלה של עד 10 מתפללים בתוך מבנה.

קבינט הקורונה החליט, כי חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון הבא (8 בנובמבר), בתנאים שיוסכמו על ידי משרדי הבריאות והאוצר, ובכפוף למדדי התחלואה שנקבעו לשלב השני של תוכנית היציאה מהסגר. אם הממוצע השבועי של נדבקים חדשים ירד ל-500 נדבקים ליום או למטה מכך – ניתן יהיה להקדים את הפתיחה.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה