חדשות בעולם

טרור בצרפת: שלושה בני אדם נרצחו בפיגוע דקירה בניס

המחבל, שעל פי עדויות מהזירה צעק "אללה אכבר" במהלך ביצוע הפיגוע, נעצר על ידי כוחות משטרה. לפני כשבועיים רצח מחבל מוסלמי ממוצא צ'צ'ני מורה להיסטוריה בפרבר ליד פריז, כנקמה על שהציג בכיתתו קריקטורות הלועגות למייסד האסלאם

משטרה בצרפת, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)משטרה בצרפת, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

שלושה בני אדם נרצחו הבוקר (חמישי) בפיגוע דקירה, שהתרחש בכנסייה בעיר ניס שבצרפת. מספר בני אדם נוספים נפצעו. אחת מהקורבנות היא אישה כבת 70, שנרצחה באכזריות רבה.

החשוד בביצוע הפיגוע נעצר על ידי כוחות משטרה. הוא נלקח לבית חולים, לאחר שנפצע במהלך המעצר. על פי עדויות מהזירה, המחבל ביצע את מתקפת הטרור תוך צעקות "אללה אכבר".

לפני כשבועיים רצח מחבל מוסלמי בן 18, יליד מוסקבה ממוצא צ'צ'ני, את סמואל פאטי, מורה להיסטוריה בן 47, בפרבר ליד פריז. המחבל, ששהה בצרפת כפליט, נורה למוות על ידי שוטרים שהגיעו לזירה. הפיגוע בוצע כנקמה, לאחר שבשיעור בכיתתו, שעסק בחופש הביטוי, הציג פאטי קריקטורות הלועגות למוחמד מייסד האסלאם.

הפיגוע האכזרי גרם לזעזוע בצרפת. הנשיא עמנואל מקרון אמר כי מדובר ב"פיגוע טרור אסלאמיסטי", וקרא למאבק באסלאם הקיצוני. הוא הבהיר, כי יפעל להגן על ערכיה החילוניים של צרפת. לדבריו, המורה נרצח משום שלימד על חופש הביטוי, והביע תמיכה בפרסום הקריקטורות של מוחמד: "המדינה עומדת מאחורי המורים שלה. טרוריסטים לא יפלגו את צרפת, הבורות לא תנצח".

דבריו של מקרון עוררו זעם ברחבי העולם המוסלמי. במדינות מוסלמיות שונות נערכו הפגנות נגד צרפת, ונשמעו איומים לפתוח בחרם על סחורות צרפתיות. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר בסוף השבוע האחרון כי מקרון זקוק לטיפול נפשי בשל יחסו לאסלאם ולמוסלמים. הוא טען כי צרפת פועלת לקידום אג'נדה אנטי-מוסלמית, וקרא לתושבי ארצו שלא לרכוש מוצרים צרפתיים. בתגובה הודיעה צרפת, כי היא מחזירה את שגרירה להתייעצויות.

קריקטורה נגד ארדואן, שפורסמה בשבועון הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו", החריפה את המשבר בין צרפת וטורקיה. באנקרה אמרו אתמול כי הממשלה תנקוט "בכל הצעדים המשפטיים והדיפלומטיים הנחוצים" כדי להגיב על פרסום הקריקטורה. כזכור, בתחילת 2015 ביצעו מחבלים אסלאמיסטיים פיגוע ירי במשרדי "שרלי הבדו", וזאת כנקמה על פרסום קריקטורות שלעגו למייסד האסלאם. בפיגוע נרצחו 12 בני אדם.

תגיות:צרפתפיגוע טרורעמנואל מקרוןרג'יפ טייפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה