חדשות בריאות

הקבינט אישר: כיתות א’-ד’ יחזרו לארבעה ימי לימוד בשבוע

קבינט הקורונה אישר באופן סופי את המתווה שגיבש משרד החינוך לחזרת תלמידי כיתות א'-ד' ללימודים ביום ראשון הקרוב. הלימודים יתקיימו בקבוצות קבועות ונפרדות של עד 20 תלמידים, לפחות ארבעה ימים בשבוע

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

קבינט הקורונה אישר הבוקר (חמישי) באופן סופי את החזרה ללימודים של כיתות א'-ד' ביום ראשון הקרוב. על פי המתווה שגיבש משרד החינוך, התלמידים בכיתות אלו יפוצלו לקפסולות בחצאי כיתות וילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע. עם זאת, מנהלי בתי הספר יוכלו – באישור הרשות המקומית – להחליט על חמישה ימי לימודים. רשויות מקומיות רבות כבר הודיעו, כי יאפשרו לבתי הספר בתחומן ללמד מעבר למה שנקבע בהחלטת הקבינט.

עוד עולה מהמתווה, כי תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו בקבוצות קבועות ונפרדות של עד מחצית מכמות התלמידים בכיתה המקורית. בכיתה מקורית שמספר התלמידים בה אינו עולה על 20, תיחשב כל הכיתה כקבוצה קבועה ונפרדת. בכיתות ג'-ד' ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בכיתה. לא יתאפשרו מעבר ותחלופה בין הקבוצות השונות. הילדים יחויבו בעטיית מסכה, החל מכיתה א', הן בשיעורים והן בהפסקות.

בנוגע לצהרונים, ילדי גן וכיתות א'-ב' ישהו בהם באותה כיתה אורגנית שעמה שהו בשעות הלימודים. קבוצת הצהרון לא תעלה על 28 תלמידים, שיוכלו להגיע משלוש קבוצות בוקר מאותה שכבת גיל.

עוד נקבע, כי מורה יוכל ללמד עד שלוש קבוצות של תלמידים. התלמידים יאכלו את ארוחותיהם בשטח פתוח ככל הניתן, ובמידה והדבר אינו אפשרי – יאכלו בכיתות כשהם יושבים בשולחנות נפרדים זה מזה. בהסעות תתבצע הפרדה, על ידי השארת שורת מושבים ריקה בין חלקו הקדמי של האוטובוס לחלקו האחורי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתחילת הדיון, כי מדובר בפתרון זמני, בשלב זה לשבועיים: "בתוך השבועיים האלה נבדוק אם יש אפשרות ללכת לאלטרנטיבה אחרת שזה כיתות אחודות, אבל זה מחייב יצירת צהרונים כפולים ויש להתארגן על זה לוגיסטית ותקציבית. אבל זה לא מעשי ליום ראשון ואנחנו לא מעכבים את ההחלטה, לכן אנחנו יוצאים לדרך עם המתווה הנוכחי".

סוגיה נוספת העומדת להכרעת השרים היא פתיחתו ההדרגתית של המסחר. בדיון המכין, שנערך אתמול, לא הושגו הסכמות בנושא בין משרדי האוצר והבריאות. לקראת ישיבת הקבינט, מתח שר האוצר ישראל כ"ץ ביקורת חריפה על משרד הבריאות: "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב, שנמצאות על סף קריסה. מה זו הטרפת הזאת?", אמר בדיונים פנימיים. "משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב. די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים".

כ"ץ, התובע לפתוח באופן מיידי את חנויות הרחוב, הוסיף: "אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל. עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל. זה פשוט לא ייתכן".

מנגד, שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע את התנגדותו לפתיחת חנויות הרחוב. "פתיחה פזיזה של המשק עלולה להיות הסיפתח לסגר הבא", כתב הבוקר בטוויטר במהלך ישיבת הקבינט. "מי שדוחף ליציאה מהירה נוהג בפופוליזם, ובסופו של דבר יפגע בעסקים שהוא מתיימר לדבר בשמם. לצערי, בימים אלו מדינות מרכזיות באירופה נכנסות לסגר ארוך והגבלות ממושכות. כשלא נוהגים בזהירות, בשיקול דעת יש לזה מחיר".

"גם אני רוצה לחזור לחיים רגילים, אך זה בלתי אפשרי כרגע", הוסיף אדלשטיין. "אסור לממשלה להיכנע להפקרות בריאותית. בתקופה הזו צריך אומץ להגיד לא. לא להיכנע ללחצים, לא להתכופף בפני קולות רק כדי לרצות אותם, לא לוותר על שחרור הדרגתי של ההגבלות. מנהיגות מחייבת אחריות".

בתוך כך, במקביל לישיבת הקבינט אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום בשל מגפת הקורונה ב-60 ימים נוספים, עד ה-3 בינואר 2021. ההחלטה תיכנס לתוקפה עם אישורה בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה