חדשות בריאות

גל הקורונה השני: צרפת וגרמניה הכריזו על סגר

ברקע הזינוק בתחלואת הקורונה ברחבי יבשת אירופה, הודיעו צרפת וגרמניה על הטלת מגבלות חריפות שנועדו להתמודד עם התפשטות הנגיף. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל: "עלינו לפעול עכשיו"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז אמש (רביעי) על הטלת סגר כולל ברחבי המדינה, וזאת בשל הזינוק בתחלואת הקורונה. גל הקורונה השני, המכה בעוצמה רבה ביבשת אירופה, הוביל גם את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להודיע על סגר, שיופעל במתכונת חלקית הזוכה לכינוי "סגר לייט".

בנאום מיוחד לאומה הצרפתית, אמר מקרון: "הנגיף מתפשט במהירות שלא נצפתה אפילו בתחזיות הגרועות ביותר. כמו כל שכנותינו, אנחנו שוקעים תחת ההאצה הפתאומית של הנגיף. כולנו באותו מצב: מוכים בגל שני שאנחנו יודעים שיהיה קשה יותר וקטלני יותר מאשר הגל הראשון".

הסגר הצרפתי, שייכנס לתוקף מחר, הינו השני במספר בחודשים האחרונים. הוא יהיה פחות חמור מקודמו, ויכלול איסור על היציאה מהבתים למעט לצורכי רכישת מצרכים חיוניים וטיפולים רפואיים. כמו כן, ניתן יהיה לצאת למרחב הציבורי למשך שעה ביום, לצורך פעילות ספורטיבית. בתי קפה, מסעדות וחנויות שאינן מוכרות מוצרים חיוניים ייסגרו, אולם בתי הספר יישארו פתוחים.

נתוני התחלואה בצרפת הגיעו לשיאים של כ-40 אלף נדבקים חדשים בממוצע בכל יום ומאות מתים. מניין הקורבנות שגבה הנגיף הגיע ליותר מ-35 אלף – מספר המציב את צרפת במקום השלישי באירופה ברשימת מקרי המוות, אחרי בריטניה ואיטליה. בשלב זה הוכרז על סגר עד ה-1 בדצמבר, אולם שבועיים לאחר תחילתו תתבצע הערכת מצב מחודשת. מקרון הבהיר, כי הקלות יינתנו בהדרגה רק כאשר מספר הנדבקים היומי ירד מתחת ל-5,000.

בגרמניה יחל הסגר ביום שני הקרוב. בדומה לצרפת, המתכונת שלו תהיה פחות נוקשה מהצעדים שננקטו בגל הראשון. על פי הסיכום אליו הגיעה מרקל עם 16 ראשי מדינות המחוז, במהלך חודש נובמבר ייסגרו מסעדות (למעט טייק-אווי), ברים, בתי קולנוע ותאטרונים. בריכות השחייה ומכוני הכושר ינעלו אף הם את דלתותיהם. חנויות יפעלו תחת מגבלות גישה, וההתקהלות במרחב הציבורי תצומצם ל-10 בני אדם. ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר ימשיכו ללמוד.

"עלינו לפעול עכשיו", אמרה מרקל במסיבת עיתונאים. היא ציינה, כי במקומות רבים ברחבי המדינה קטיעת שרשראות ההדבקה הפכה לבלתי אפשרית: "בממוצע לאומי, מקורן של 75% מההדבקות אינו ידוע". היא הזהירה, כי מספר החולים ביחידות לטיפול נמרץ הכפיל את עצמו בתוך עשרה ימים: "מערכת הבריאות שלנו יכולה עדיין להתמודד עם האתגר היום, אבל בקצב ההדבקה הנוכחי היא תגיע בתוך מספר שבועות לקצה היכולת שלה".

גל הקורונה הראשון פגע בגרמניה בצורה חמורה פחות מאשר במדינות אירופיות אחרות. אתמול נקבע בה שיא שלילי יומי חדש – קרוב ל-15 אלף נדבקים.

בתוך כך, הודו הודיעה היום כי מספר נשאי הקורונה במדינה חצה את רף ה-8 מיליון – נתון הממקם אותה במקום השני בעולם ברשימת מספרי הנדבקים. את הרשימה מובילה ארצות הברית, עם יותר מ-8.8 מיליון מקרי הידבקות.

תגיות:צרפתגרמניהעמנואל מקרוןאנגלה מרקלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה