חדשות בארץ

יועצו של טראמפ: "הסיפוח לא ירד מהשולחן"

בריאיון לגלי צה"ל, אמר אבי ברקוביץ', שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ, כי עסקת מטוסי ה-F-35 לא הייתה חלק מהסכם כינון היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות. על מעמדו הבכיר בבית הלבן: "מזל גדול ועזרה מהקדוש ברוך הוא"

ברקוביץ’ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)ברקוביץ’ (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ושליחו המיוחד למשא ומתן במזרח התיכון, אבי ברקוביץ', אמר הבוקר (חמישי) כי החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון לא ירדה מהפרק. "הסיפוח לא ירד מהשולחן", הצהיר בריאיון לאפי טריגר בגלי צה"ל. "זה משהו שיכול להיעשות בהמשך, זה לא משהו שאנחנו לא מסכימים לו".

ברקוביץ' בן ה-31 התייחס למגעים המתנהלים מאחורי הקלעים עם מדינות ערביות נוספות לקראת נורמליזציה ביחסים עם ישראל: "הנשיא נשאל על כך והשיב 'אנחנו נמצאים בשיחות עם חמש עד עשר מדינות'. אני יכול לאשר שזה נכון". הוא סירב לנקוב בשמן של המדינות, אולם הוסיף: "מתקיימות שיחות מאוד מפורטות, וכולן מקדמות את המטרה. זו לא שאלה של האם, אלא רק שאלה של מתי. המדינות מוכנות, הן נרגשות. הווטו שהיה לפלסטינים במשך עשורים אינו קיים".

בנוגע לעסקת מטוסי ה-F-35, אמר ברקוביץ': "כולם יודעים שהאמירתים ביקשו זאת במשך שנים רבות, אבל העסקה לא הייתה רכיב בהסכם. כמובן ששלום משנה את תמונת המצב, והופך זאת ליותר אפשרי. זה משהו שאנחנו שוקלים לעשות, אבל זאת משוואה לוגית – זה יכול לקרות רק אם זה לא מסכן את ביטחונה של ישראל".

שליחו המיוחד של טראמפ לאזור נשאל לגבי סוגיית החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון: "הסיפוח לא ירד מהשולחן", הבהיר. "נקרתה בפנינו הזדמנות משמעותית – ההזדמנות לנרמל את היחסים בין ישראל והאמירויות. היו לנו שיחות עם מדינות נוספות, כך שידענו שזו הזדמנות משמעותית אפילו מעבר לאמירויות. זה משהו שיכול להיעשות בהמשך. זה לא משהו שאנחנו לא מסכימים לו, זה מרכיב בחזון השלום של הנשיא טראמפ".

בסוף הריאיון נשאל ברקוביץ', כיצד "בחור יהודי טוב" צעיר יחסית מצליח להגיע למעמד נכבד בממשל האמריקני, וזוכה לנהל משאים ומתנים לגישור בין ראשי ממשלה, שיח'ים ומלכים במזרח התיכון. על כך ענה: "מזל גדול ועזרה מהקדוש ברוך הוא".

תגיות:ארצות הבריתנורמליזציהריבונותאבי ברקוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה