חדשות בריאות

המחליף של גמזו: פרופ’ נחמן אש מונה לפרויקטור הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על מינויו של פרופ' אש למחליפו של פרופ' רוני גמזו בתפקיד ממונה הקורונה. אש יחל מחר בחפיפה עם גמזו, שנענה לבקשתו של אדלשטיין וימשיך בתפקידו עד ה-13 בנובמבר

נתניהו ואדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו ואדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:53)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו היום (שלישי) על החלטתם למנות את פרופ' נחמן אש למחליפו של פרופ' רוני גמזו בתפקיד פרויקטור הקורונה. אש יתחיל מחר חפיפה עם גמזו, שעם סיום תפקידו יחזור לנהל את בית החולים איכילוב בתל אביב.

ממשרד הבריאות נמסר, כי פרופ' גמזו נענה לבקשתו של אדלשטיין להמשיך בתפקידו עד ה-13 בנובמבר ולהעביר חפיפה מסודרת: "בחלק מהימים עד לסיום תפקידו יחזור באופן הדרגתי לניהול בית החולים איכילוב".

אש נולד בשנת 1961. הוא סיים בשנת 1986 את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב, במסגרת מסלול העתודה האקדמית, ולאחר מכן החל את שירותו הסדיר בצה"ל. בין השנים 1991-1989 הוא שירת כרופא בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי שיבא. בשנת 1992 הוא לקח חלק באימון המודל למבצע בו אירע אסון צאלים ב'. אש, שמיהר למקום התאונה, היה הרופא הראשון שטיפל בפצועי הסיירת. בשנים 1995-1994 הוא שימש כקצין הרפואה הראשי של אוגדת איו"ש.

בשנת 1997 סיים אש את התמחותו ברפואה פנימית, ונבחר לשמש כראש ענף הרפואה במפקדת קצין רפואה ראשי. ב-1999 הוא יצא ללימודים בארצות הברית, במסגרתם קיבל כעבור שנתיים תואר שני במחשוב רפואי מטעם תוכנית משולבת של אוניברסיטאות הרווארד ו-MIT בבוסטון. עם שובו לארץ מונה לתפקיד מפקד הרפואה של פיקוד הדרום. ב-2007 הוא מונה לקצין רפואה ראשי, ושימש בתפקיד זה עד 2011. אש מילא עד לאחרונה את תפקיד ראש חטיבת הבריאות של קופת חולים מכבי, וכיום הוא פרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל בשומרון.

בתגובה להחלטה למנות את אש למחליפו, אמר פרופ' גמזו: "תקופה זו מאתגרת במיוחד לאור הצורך בחזרה בטוחה ומדורגת לשגרת קורונה, תוך ביסוס השליטה שלנו בהפחתת התחלואה והתמקדות בעשרות תהליכים מורכבים ובמאות יישובים במדינת ישראל. אני שמח על בחירתו של פרופ' אש לפרויקטור הבא, ואמשיך לסייע גם לאחר סיום החפיפה, לייעץ ולהיות זמין לכל בקשה שלו, של שר הבריאות וממשלת ישראל למען עם ישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הוסיף: "אני מאוד שמח על הבחירה. פרופ' נחמן אש הינו איש מקצוע מהמעולים שיש, ועסק רבות בתחום איכות הרפואה, בתחום המידע והניהול ברפואה ובריאות. פרופ' אש עסק בשנה האחרונה רבות גם בתחום הקורונה והחידושים במידע וטיפול הקורונה". לוי ציין כי "פרופ' אש הוא איש ביצוע מעולה ובעל ניסיון רב. אני מקבל את בואו בברכה, ואשמח לעבוד יחד איתו תחת שר הבריאות".

שר החוץ גבי אשכנזי בירך אף הוא על מינויו של אש לפרויקטור הקורונה: "פרופ' אש כיהן תחתיי כקצין הרפואה הראשי בצה"ל בהיותי רמטכ"ל, והוא מתאים מתוקף נסיונו, מקצועיותו ואישיותו, להוביל את המערכת הרפואית והלאומית במאבק בנגיף הקורונה ולהמשיך את פעילותו המקצועית והאיכותית של פרופ' רוני גמזו. תודתי והערכתי לפרופ' גמזו על קבלת האתגר לעמוד בראש 'מגן ישראל' במהירות וללא תנאי ועשה זאת בצורה מרשימה ומקצועית".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזופרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה