חדשות בעולם

הישג לטראמפ: איימי קוני בארט אושרה לשופטת בבית המשפט העליון

המינוי של השופטת השמרנית אושר על ידי הרוב הרפובליקני בסנאט מול התנגדות גורפת של המיעוט הדמוקרטי. זמן קצר לאחר ההצבעה, התקיים טקס ההשבעה של בארט על מדשאת הבית הלבן

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

הסנאט בארצות הברית אישר הלילה (בין שני לשלישי) את מינויה של איימי קוני בארט, המועמדת של הנשיא דונלד טראמפ, לשופטת בבית המשפט העליון. 52 סנאטורים, כולם רפובליקנים, הצביעו בעד המינוי, מול 48 מתנגדים. הסנאטורית סוזן קולינס ממדינת מיין הייתה הרפובליקנית היחידה שהצטרפה להתנגדותו למינוי של המיעוט הדמוקרטי בסנאט.

זמן קצר לאחר ההצבעה, התקיים על מדשאת הבית הלבן טקס ההשבעה של בארט בת ה-48. מדובר בהישג פוליטי אישי עבור טראמפ, שבוע לפני הבחירות שיקבעו האם ימשיך לכהונת נשיאות שנייה. מעבר לכך, זהו הישג למחנה הרפובליקני השמרני בארצות הברית, הזוכה כעת לרוב של 3:6 בבית המשפט העליון. שופטים עליונים בארצות הברית מתמנים לתפקיד לכל חייהם, כך שבארט הצעירה יחסית צפויה לכהן במשך זמן רב ולהשפיע על קבלת ההחלטות בסוגיות יסוד המפלגות את החברה האמריקנית.  

בארט היא המינוי השלישי של טראמפ לבית המשפט העליון – מספר שיא לנשיא בארבע שנות קדנציה. מינויה התאפשר לאחר פטירתה בחודש שעבר של השופטת היהודיה רות ביידר גינסבורג, שהשתייכה לאגף הליברלי בבית המשפט. הליך המינוי המהיר והעיתוי בו אושר באופן סופי – שבוע בלבד לפני ההליכה לקלפיות – זכו לביקורת חריפה מצדם של הדמוקרטים, שדרשו לדחות את ההכרעה עד לאחר הבחירות. הסנאטורית קאמלה האריס, המועמדת לשמש כסגניתו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, כתבה לאחר ההצבעה כי "הרפובליקנים התכחשו לרצונו של העם האמריקני כשאישרו שופטת עליונה באמצעות תהליך לא לגיטימי".

"משפחת בארט כבשה את לבו של העם האמריקני", אמר טראמפ בטקס ההשבעה. "זה רגע גדול לאמריקה, לחוקה ולשלטון החוק ההוגן והלא משוחד". הוא שיבח את המקצועיות של בארט והוסיף: "מתאים מאוד שהיא תמלא את מקומה של השופטת רות ביידר גינסבורג, שהייתה חלוצה אמיתית לנשים". בארט אמר בנאומה כי תעשה את עבודתה "ללא פחד" ו"באופן עצמאי" מהמערכת הפוליטית ומהעדפותיה האישיות.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה