סלבס בהתחזקות

יובל דיין מפתיעה: "בא לי שיהיה לי את הפרטנר שלי, לעבור איתו את הדרך"

הזמרת המתחזקת יובל דיין בשיחה כנה עם עדן הראל, על דברים שברומו של עולם: מתי היא הרגישה צורך להתכסות ולקבל על עצמה צניעות, איך הגיבה משפחתה להחלטה שלה לשמור שבת ומה היא באמת חושבת על הדת?

אא

הזמרת המתחזקת יובל דיין התארחה בתוכניתה של עדן הראל 'מדברים' בערוץ 20 ושם סיפרה על תהליך הכתיבה שהוביל אותה לתהליכי חשיבה פנימיים עם עצמה. 

בראיון סיפרה דיין על השיר החדש והבוגר שיצא לאחרונה, 'השמיים שומרים', שבמילותיו ניכר כי היא מחכה לזוגיות וחתונה. "העניין הזה של להקים את הבית שלי ואת המשפחה שלי, זה משהו שבוער בי כבר הרבה מאוד זמן", אומרת דיין. "מהרגע שכל הקריירה נפתחה ואת הופכת להיות גם יובל של 'כולם', אז בא לי יותר שיהיה לי את הפרטנר שלי. לעבור איתו את הדרך".

לדבריה, דווקא מאז שנחשפה לעולם, הרגישה צורך להתכסות. "הייתי הולכת עם בגדים חשופים, חולצות קצרות ושורטים. פתאום אני כותבת על דברים כמו 'אני ישנה ולבי ער' משיר השירים, או שאני משתפת דברים שבמעמקי הנפש שלי - בגלל שהרגשתי מאוד מאוד חשופה כל הזמן, הרגשתי איזשהו צורך להתכסות בחזרה, גם בלבוש, גם בדינמיקה שלי עם אנשים - טיפה סגר אותי".

 

"אתה מקבל כלים מאוד גדולים לעבור את מה שאתה עובר"

דיין גם התייחסה לרגע שבו החלה להתקרב ליהדות, לפני כשש שנים. "לא מזמן דיברתי עם חברה שאנחנו חברות מבית ספר, והיא אומרת לי: 'מה כולם רוצים ממך? מגיל אפס את כותבת בס"ד על המחברות. זה תמיד היה שם', והיא צודקת. זה באמת תמיד היה שם. אני מגיעה ממשפחה מרוקאית מסורתית, אז תמיד היה קידוש וחגים. שני ההורים שלי ממשפחות דתיות".

כשנשאלה כיצד הגיבו הוריה שאינם שומרים שבת, לפעם הראשונה שבה החלה לשמור שבת, השיבה דיין כי: "בהתחלה זה היה להם קצת מוזר. הם שאלו מה קורה, למה את מחליטה פתאום לשנות משהו בחיים שלך? אבל זה לא אנשים שיש להם איזו התנגדות. הם חיבקו והכילו".

בנקודה זו סיפרה דיין על שיעורי התורה המשותפים שהיא ועדן מגיעים אליהם כסדר של הרב יובל הכהן אשרוב, ואמרה כי "כשאתה אומר 'דת' יש איזה מין תחושה של השטחה, כאילו משהו מאוד מצומצם, ובעצם אתה מקבל כלים מאוד גדולים לעבור את מה שאתה עובר. אני חושבת שבאיזשהו מובן, העוגן הזה והיציבות הזו שהעולם של היהדות והשבת נותנים לי - זה לא משהו שאפשר למצוא בשום מקום אחר. כשהתחלתי לשמור שבת אמרתי לאמא שלי 'תקשיבי - מיחם ופלטה', והם מאוד מכבדים אותי".

תגיות:עדן הראליובל דיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה