חדשות בריאות

הקבינט אישר: כיתות א’-ב’ ילמדו לסירוגין, כיתות ג’-ד’ בקפסולות

על פי הסיכום, כיתות א'-ד' יחזרו ללימודים ביום ראשון הבא. משרדי הבריאות והאוצר ימשיכו בדיונים בסיוע המל"ל כדי להגיע להכרעה בסוגיות ההסעות והצהרונים ובשאלת פתיחתם של חלק מענפי המסחר. השרים אישרו את הארכת תקנות הסגר עד ליום ראשון הבא, אולם התירו קיום פעילות חינוכית בשטח פתוח עד 15 איש

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:15)

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) לדון בשלב ההקלות הבא במסגרת תוכנית היציאה מהסגר. לאחר שעות של דיון סוער, רווי בחילוקי דעות, אישרו השרים כי הלימודים בכיתות א'-ד' יחודשו ביום ראשון הבא, ה-1 בנובמבר, בכפוף לעמידה במדדי התחלואה.

על פי ההודעה הרשמית שיצאה מלשכת ראש הממשלה, כיתות ג'-ד' – שפתחו את שנת הלימודים בקפסולות – יחזרו ללימודים מלאים במתווה זה. כיתות' א'-ב' ילמדו לסירוגין בקבוצות מפוצלות, בהתאם לתנאי משרד הבריאות. מתכונת פתיחתן בהמשך תסוכם לאחר שיילמד מה קרה בגני הילדים. על שר החינוך הוטל לגבש מתכונת אופטימלית להפעלת מערכת החינוך בתנאים אלו.

מוקדם יותר אישר הקבינט את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה להאריך את ההגבלות הקיימות על המשק עד ליום ראשון הבא. עם זאת, ניתן יהיה לקיים פעילות חינוכית בשטח פתוח עד 15 משתתפים.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי לממשלה אין יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'. בכך יישר נתניהו קו עם עמדתו של שר האוצר ישראל כ"ץ, שטען כי לא ניתן להיענות לדרישת משרד החינוך לתוספת תקציבית של שישה מיליארד שקלים לצורך מימון המתווה החדש. במהלך הישיבה יצאו נציגי משרדי האוצר והבריאות לדיון צדדי, כדי לגבש עמדה משותפת בנוגע לחידוש המסחר, אולם המשא ומתן נקלע למבוי סתום. שרי הקבינט סיכמו כי המשרדים ימשיכו מחר בדיונים בסיוע המל"ל, כדי להגיע להסכמות הן בנוגע לסוגיות ההסעות והצהרונים והן ביחס לפתיחה של תחומי מסחר שונים שתכלול חנויות רחוב, מספרות וטיפולי קוסמטיקה. במקביל, יימשך הדיון כדי לאשר את התוכנית השלמה של היציאה מהסגר, לקבוע את מספר השלבים שלה ואת תכולתם.  

במהלך הישיבה, הועלתה הצעת משרד הבריאות להחמיר את הקנסות על מפרי הנחיות הקורונה. לפי התוכנית, מוסדות חינוך שייפתחו בניגוד לתקנות ייקנסו עד לסך של 25,000 שקלים, בעוד שעל קיום חתונות ופתיחת חנויות יוטל קנס של 5,000 שקלים. שר הפנים אריה דרעי הביע התנגדות להטלת קנסות לא שיוויוניים. עמדתו זכתה לגיבוי מצד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. גם ראש הממשלה הסכים כי יש להטיל קנסות שווים, אולם אמר כי יש להעלות את גובהם ולפעול בנחישות נגד מפרי ההנחיות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין תבע להגיע להחלטות עוד היום. לדבריו, הציבור צריך לדעת האם הילדים ילכו ביום ראשון הקרוב למסגרות החינוכיות. בישיבה פרץ עימות בינו לבין שר האוצר, שהאשים כי משרד הבריאות חזר בו מהסכמות שהושגו לגבי פתיחת המסחר.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הזהיר כי הירידה המסתמנת במספר הבדיקות היומיות עלולה למנוע את המשך ההקלות. הוא ציין בדאגה את העלייה בתחלואה במגזר הערבי, וקרא להטיל סגר כללי כתר על היישוב הדרוזי מג'דל שמס בצפון שהפך ליישוב אדום.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה