חדשות בריאות

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל בניסוי הקליני

לקראת שלב הניסויים הקליניים בבני אדם, שיחל ביום ראשון הבא, יוצרו במכון הביולוגי למעלה מ-25 אלף מנות חיסון. שר הביטחון בני גנץ: "יום של תקווה לאזרחי ישראל"

(קרדיט תמונה: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי)(קרדיט תמונה: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי)
אא

עם השלמת ההכנות, המחקר, הפיתוח וקבלת כלל האישורים ממשרד הבריאות ומוועדת הלסינקי לניסויים רפואיים בבני אדם, הודיע הערב המכון למחקר ביולוגי (ראשון) על תחילת שלב הניסויים הקליניים בבני אדם – השלב החשוב והמכריע בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה.

הניסויים הקליניים יארכו מספר חודשים, ויכללו שלושה שלבים:

פאזה 1: בדיקות בטיחות ראשונות על 80 מתנדבים בריאים בגילאי 18-55, בבתי החולים שיבא והדסה. הניסוי יחל ביום ראשון הבא, ה-1 בנובמבר, תחילה על שני מתנדבים, ובהתאם לתגובותיהם לחיסון יורחב בהדרגה עד ל-80 איש (40 בכל מרכז רפואי). כל מתנדב יקבל זריקה (חיסון או פלצבו-דמה). לאחר מספר שעות השגחה הוא ישוחרר לביתו, להמשך מעקב של כשלושה שבועות, במהלכו יבחנו עורכי הניסוי האם הופיעו תופעות לוואי כלשהן, ולהבדיל האם הופיעו נוגדנים לנגיף המעידים על תגובה לנגיף הקורונה.

פאזה 2: בדיקות בטיחות רחבות על 960 מתנדבים בריאים בגילאי 18 ומעלה. הניסוי צפוי להתחיל במהלך חודש דצמבר. הוא יתקיים במקביל במספר מרכזים רפואיים ברחבי הארץ, ונועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולהמשיך ולבחון מדדים ליעילותו.

פאזה 3: ניסוי רחב היקף לבחינת יעילות החיסון, בהשתתפות של עד 30 אלף מתנדבים. הניסוי מתוכנן להתחיל בחודשים אפריל-מאי 2021 – בכפוף להצלחת שני השלבים הראשונים. מדובר בשלב האחרון, שלאחר סיומו המוצלח ניתן יהיה לאשר את החיסון ולחסן את כלל האוכלוסייה.

לקראת תחילת שלב הניסויים הקליניים בבני אדם, הותאם במכון הביולוגי מתקן לייצור החיסון בקנה מידה גדול של כ-15 מיליון חיסונים. עד כה ייצר המכון למעלה מ-25 אלף מנות חיסון עבור הפאזה הראשונה והשנייה של הניסויים הקליניים. בימים אלו יוצרו במכון כמות חיסון המספיקה למילוי כמיליון מנות נוספות.

המעבדה במכון הביולוגי (קרדיט צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי)המעבדה במכון הביולוגי (קרדיט צילום: משרד הביטחון והמכון למחקר ביולוגי)

מנהל המכון למחקר ביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, אמר: "המכון למחקר ביולוגי בפתחו של שלב חשוב ומכריע, שלב הניסויים בבני אדם. אני בטוח בחיסון שלנו, אני מאמין בו וביכולתם של מדעני המכון שפיתחו אותו, ומשוכנע שאנחנו מביאים חיסון טוב מאוד, יעיל ובטוח. אנחנו נמשיך לפעול למען בריאותם של אזרחי ישראל, וגם למען הכלכלה והחברה הישראלית. היעד הסופי שלנו הוא 15 מיליון מנות לטובת תושבי מדינת ישראל ושכנינו הקרובים".

שר הביטחון בני גנץ בירך על האישור שהתקבל: "זהו יום של תקווה לאזרחי ישראל, וחוקרי המכון הביולוגי הם לוחמים של תקווה. רק לפני חודשיים זכיתי לקבל את הבקבוק הראשון של החיסון, והיום כבר יש לנו 25 אלף מנות חיסון, בדרך לשלב הבא של הניסוי".

"אני מבקש להודות לעשרות החוקרים שעובדים יום וליל במשימה הלאומית הזו, בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות", הוסיף גנץ. "בתקופה המורכבת הזו, אתם הסיירת שפורצת את הדרך עבור אזרחי ישראל. לקחתם על עצמכם משימה בקנה מידה בינלאומי והיסטורי, ועשיתם היום צעד משמעותי בדרך אל היעד. אני, מערכת הביטחון כולה וממשלת ישראל כולה, נמשיך לתת לכם את הגיבוי והאמצעים הנדרשים בכדי שנגיע לחיסון בטוח ויעיל כחול לבן".

תגיות:חיסוןבני גנץנגיף הקורונההמכון הביולוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה