חדשות יהדות

הגר"י זילברשטיין בפסק הלכה נחרץ: "אין להזמין משטרה, אלא..."

האם מותר להזמין משטרה למי שמפר את ההנחיות, ולא עוטה מסיכה? הגר"י זילברשטיין פוסק כי "אין להזמין משטרה, אלא יש פתרון טוב יותר". מהו? קראו בכתבה שלפניכם

  • ז' חשון התשפ"א
בעיגול: הגר''י זילברשטיין)בעיגול: הגר''י זילברשטיין)
אא

בעוד שרובו המוחלט של הציבור החרדי מקפיד על ההנחיות ונזהר שלא להידבק ולא להדביק בנגיף הקורונה, קיימות קבוצות שוליים שאינן עוטות מסכה, נגד דעת הרופאים והרבנים.

האם מותר להזמין משטרה, כדי שתאכוף את שמירת ההנחיות? הגאון הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, וחבר מועצת גדולי התורה בפסק הלכה ברור, ממנו עולה כי אין להזמין משטרה, אלא יש לנהוג באופן טוב יותר: לעזוב את המקום.

כה תשובתו של הרב: "אין להזמין משטרה בשבת, מאחר וקיימת עצה טובה יותר לנהוג כפי שנהגנו בקהילה הקדושה רמת אלחנן, כשנכנס אדם ללא מסיכה, והודענו לו שאם הוא לא לובש מסיכה, אנו עוזבים את בית הכנסת, והמנין יתבטל, וביטול המנין יהיה על ראשו. אותו אדם נבהל ולבש מסיכה.

"וכן יש לנהוג גם בימות החול", מוסיף הרב זילברשטיין במכתבו. "אם אדם נכנס לבית הכנסת ללא מסיכה, יש להודיע לו: 'או שאתה לובש מסיכה, או שאנו מבטלים את המניין', ובוודאי שזה יעזור".

הרב זמיר כהן עושה סדר בנושא שמסעיר את המדינה: הקורונה והחרדים. לפניכם חלק א' - האם החרדים שומרים על ההנחיות של משרד הבריאות? צפו:

 

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןפסק הלכהמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה