חדשות יהדות

מדהים: כשרשב"י קרא למרן הרב עובדיה יוסף לבוא למירון. צפו

במעמד גדולי תורה, בשירה וריקודים, נערכה הכנסת ספר תורה לישיבת מרן שבביתו בשכונת הר נוף. במעמד סיפר הגר"מ יוסף על בקשתו של רשב"י ממרן להגיע למירון. וגם: הריקוד המרגש של הגר"ד בצרי עם אברכי הכולל

  • ד' חשון התשפ"א
צילום: באדיבות ישיבת מרןצילום: באדיבות ישיבת מרן
אא

רבנים, גדולי תורה וראשי ישיבות, ובראשם המקובל הגר"ד בצרי, הגר"י אזרחי ראש ישיבת מיר, בני מרן הגר"א יוסף והגר"מ יוסף וחתני מרן הגר"מ טולדנו והגר"א בוטבול, השתתפו אמש במעמד הכנסת ספר תורה לישיבת מרן הגר"ע יוסף שבביתו ברחוב הקבלן. במעמד כתבו גדולי ישראל אותיות בספר התורה, ולאחר מכן פצחו בשירה ובריקודים לכבודה של תורה, כשהכל נעשה במתכונת קורונה על פי הכללים.



בסיומו של המעמד, ערך המקובל הגר"ד בצרי תפילה לביטול המגיפה, ופצח בשירה וריקוד "זה ה' קיווינו לו", יחד עם אברכי כולל ישיבת מרן.

במהלך סעודת המצווה סיפר בנו של מרן, הגר"מ יוסף, ראש בית המדרש מאור ישראל ובד"ץ בית יוסף, סיפור מעניין על נסיעתו של מרן זצ"ל לקברו של רשב"י במירון, וזאת לאור בקשתו של רשב"י בעצמו.


"מרן אמר לי, בא, אני אספר לך מתי הייתי במירון. הייתי בגיל 35, מסרתי שיעור וסיימנו מסכת. באו התלמידים ואמרו 'רוצים לעשות סיום מסכת במירון. ככה נוסעים באוטובוס, בדרך שרים ואומרים דברי תורה, ונעשה שם סעודה'. אמר להם מרן, 'רעיון מצוין, אבל אני לא יכול לבוא. אני רוצה ללמוד תורה. זה 3 שעות הלוך 3 חזור, תורה מה תהא עליה? אבל יש לי הסכם. אני אשלח אתכם את רבי יהודה צדקה, ויגיד לכם דברי תורה'. אמרו לו 'בסדר', וכך היה, הרב צדקה נסע איתם באוטובוס ואבא נשאר בבית ללמוד. והנה, באמצע לימודו הגיע רבי יוסף עדס, דופק על הדלת כולו נסער. 'מה קרה?', שאל מרן. הוא אומר לו: 'אתה יודע שהתלמידים שלך במירון, עושים סיום מסכת?'. אמר לו 'כן. איך אתה יודע?'. אמר לו: 'תשמע, אני קם מוקדם, אז אני הולך לישון מוקדם. ואני רואה בחלום אדם הדור צורה, אומר לי 'אני רבי שמעון בר יוחאי, לך תגיד לרבי עובדיה שהתלמידים שלו עושים עכשיו סיום מסכת, ולמה הוא לא בא. לא שווה לי כל מה שעושים אם הוא לא בא. שיבוא עכשיו. ואם לא - אני אקפיד עליו'. כולי רעדתי, ולקחנו מונית לשם, ואז נסעתי וזו הפעם הראשונה בחיי', כך סיפר לי מרן", אמר הגר"מ יוסף, והוסיף "זה מושג של ניצול הזמן שצריך ללמוד מאבא".

לסיום ערכו אברכי כולל ישיבת מרן שירה וריקודים בסלון ביתו של מרן, בניצוחו של הזמר משה דוייק.
תגיות:רשב"ימרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה