חדשות יהדות

חברי מועצת גדולי התורה באמריקה: "בלי התורה אין לנו זכות קיום"

"צריכים לחפש כל מיני עצות אפשריות להמשיך הלימודים, כי הסכנה הרוחנית היא חמורה יותר מהסכנה הגשמית, אך יש להשתדל בכל הכוחות לציית לחוקי הממשלה ולכללי שמירת הבריאות"

  • ד' חשון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה פרסמו אתמול (שלישי) מכתב, ובו הם קוראים לציבור להקפיד על ההנחיות ולא להתגרות בממשלה – אך במקביל למצוא דרך להמשיך בלימוד התורה של הילדים.

"ציבור החרדים לדבר ה' נמצאים במצב חמור ביותר. ראשית, עומדת בפנינו התפשטות המחלה, ושנית, עומדות בפנינו גזירות איומות של צמצום הבאים לבתי הכנסת, וסגירת מוסדות התורה, בהם תלמודי התורה של תשב"ר, שעל הבל פיהם העולם קיים, ושבלעדיהם אין זכות קיום לעמינו", פותחים גדולי ישראל את מכתבם בכאב.

"הנה פשוט שצריכים לחפש כל מיני עצות אפשריות להמשיך הלימודים, כי הסכנה הרוחנית היא חמורה יותר מהסכנה הגשמית", כותבים גדולי ישראל, וממשיכים: "עם כל זה, יש להשתדל בכל הכוחות לציית לחוקי הממשלה ולכללי שמירת הבריאות המומלצים ע"י הרופאים המומחים, וכל שכן שאין להתגרות למחאות ולהתפרעויות נגד הממשלה שגרמו לחילול ה' נורא".

חברי מועצת גדולי התורה מוסיפים וקוראים לציבור להרבות בימים אלו בתפילה לבורא עולם: "מחובתנו בשעה זו להתפלל, לזעוק ולהריע על צרה זו... כמו שמובא ברמב"ם בהלכות תעניות, עד שיתעשת ה' מחרון אפו כלפי עמו".

הרבנים מסיימים את מכתבם בתפילה ש"יהי רצון שיתקבלו תפילותינו, ושישלח ה' ממרום רפואה שלמה לחולי עמנו, ושתתרומם קרן התורה והחינוך הטהור, ושנזכה במהרה שישמע קול יעקב בוקע מבתי הכנסיות ובתי המדרשות, ונראה בישועתם של ישראל לכלל ולפרט". תוך ישועה לכלל ישראל.

הרב זמיר כהן בסיפור מרתק שהתרחש מעבר להרי החושך: מהם האבנים הזרועות על החוף, ומדוע התעלף האדם כשנודע לו שהוא מיליונר?

 

תגיות:לימוד תורהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה