חדשות בארץ

דיווח: סודאן תודיע על נרמול היחסים עם ישראל

על פי הדיווח ב"ישראל היום", סודאן תודיע בימים הקרובים על נרמול היחסים עם ישראל, וזאת לאחר שארצות הברית הודיעה על כוונתה להסיר את המדינה האפריקנית מרשימת המדינות התומכות בטרור

דגלי ישראל וסודאן (תמונה: שאטרסטוק)דגלי ישראל וסודאן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

סודאן תודיע בימים הקרובים על הסכמתה לנרמול היחסים עם ישראל, כך דיווח הבוקר (חמישי) אריאל כהנא ב"ישראל היום" מפי "גורם מדיני יודע דבר".

על פי הדיווח, ההודעה הרשמית צפויה לצאת מחרטום בירת סודאן בסוף השבוע הקרוב או בתחילת השבוע הבא. ככל הנראה, תקדם לה שיחת טלפון בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ויו"ר מועצת הריבונות בסודאן, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן.

כזכור, בתחילת השבוע הודיע טראמפ כי יסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור, וזאת בעקבות הסכמת ממשלתה החדשה לשלם פיצויים בסך מיליוני דולרים לאזרחים אמריקניים שנפגעו בפעולות טרור. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אישר אתמול כי ארצו החלה בתהליך הסרתה של המדינה האפריקנית מהרשימה השחורה. "אנחנו מאמינים שיש בסיס משפטי מוצק לצעד כזה, וחושבים שנשיג לכך קונצנזוס נרחב בקונגרס", אמר בתדרוך לתקשורת. פומפאו לא נקב בתאריך יעד לסיום ההליך, אולם הבהיר כי הוא קשור לשאלה האם סודאן תסכים לנורמליזציה ביחסים עם ישראל: "הדגשנו בפני סודאן כי יש לה אינטרס גדול לקבל החלטה ריבונית לנרמל את היחסים עם ישראל, אנחנו מקווים שסודאן תעשה זאת – ותעשה זאת מהר".

בשבועות האחרונים התרבו הדיווחים על מגעים בין סודאן וארצות הברית, שנועדו להגיע להסכמות שיאפשרו כינון נורמליזציה ישראלית-סודאנית. ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, הסתמן עד כה כאחד המתנגדים המרכזיים לנרמול היחסים, וזאת בניגוד לעמדתו התומכת של אל-בורהאן. בסוף השבוע האחרון דווח, כי טראמפ הציב לסודאן אולטימטום של 24 שעות, לפיו עליה להסכים לנורמליזציה עם ישראל בתמורה למחיקתה מרשימת המדינות התומכות בטרור.

תגיות:סודאןנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה