חדשות בריאות

וירולוג צרפתי זוכה פרס נובל: "נגיף הקורונה הונדס על ידי אדם שיודע מה הוא עושה"

פרופ' לוק מונטייה - וירולוג צרפתי זוכה פרס נובל לרפואה, התראיין לרשת חדשות מקומית בארצו ובה אמר כי "אין ספק שנגיף הקורונה הונדס בידי אדם שיודע מה הוא עושה. זו עבודה מדויקת מאוד"

פרופ’ לוק מונטייהפרופ’ לוק מונטייה
אא

פרופ' לוק מונטייה - וירולוג צרפתי זוכה פרס נובל לפיזיולוגיה ורפואה שבעבר עבד במכון פסטר בפריז ואף כמדען באוניברסיטת שנחאי ג'יאו טונג בסין - חושף אמת מרטיטה על נגיף הקורונה. 

לדבריו, מדובר בנגיף 'אנושי' שהונדס על ידי "אדם שיודע מה הוא עושה". "הגענו למסקנה שאכן נעשתה מניפולציה בנגיף הזה", אמר והסביר: "יש את הנגיף הקלאסי, ויש מודל שמקורו מגיע מעטלפים. אבל מישהו הוסיף כמה רצפים הכוללים נגיף HIV. זה לא בא מהטבע. זה לא טבעי, זו הייתה עבודה של איש מקצוע כגון ביולוגים מולקולריים. זו עבודה מאוד מוקפדת, מאוד מדויקת, וניתן לראות את זה ברצפים".

"מה שאתה אומר לנו זה פצצה", אמרו המנחים בפאנל החדשות למונטייה, ולאחר מכן שאלו אותו האם הוא חושב שסגר זה הפתרון להתגבר על הנגיף, וענה תשובה שאיש לא ציפה לה - שהפיתרון טמון דווקא בגלים אלקטרומגנטיים."אם אתה רוצה פיתרון", ענה מונטייה. "יש לי פיתרון קט שעבדתי עליו: אפשר לשנות את התדרים שברצפים. זאת אומרת שתדרי גל מסוימים יכולים לשנות את הנוכחות של הרצפים בנגיף, כיוון שהם זרים. אולי בצורה הזו נוכל להפריד בינם לבין נגיף הקורונה, ולהרוס אותם באופן סלקטיבי".

 

ממשלת ארה"ב הזהירה על מחסור חמור באנשי מעבדה ראויים בסין

כשנשאל האם הוא עובד כרגע על נגיף הקורונה, אמר שהוא עובד אך לא בהכרח במעבדה. "אין לנו את הניסיון. הניסיון נובע מהמחלה עצמה, מכל הצעדים שנעשים כרגע במעבדות על החולים".

מונטייה אף התייחס לדיווח ב'וושינגטון פוסט' לפני שנתיים, על כך שאנשי שגרירות ארה"ב בסין העלו את החשש מפני חוסר ביטחון ביולוגי במכון הווירולוגי של ממשלת סין, שבו נחקרו נגיפים קטלניים ומחלות זיהומיות. למרות שהמכון, הממוקם סמוך לשוק של ווהאן, הוא המעבדה הרביעית שמאובטחת בצורה חזקה ביותר בסין, מחלקת המדינה האמריקאית הזהירה כבר בשנת 2018 מפני "מחסור חמור בטכנאים וחוקרים שהוכשרו כראוי להפעיל את המעבדה בצורה בטוחה". כשהתבקש מונטייה לתת דעתו על כך, אמר כי "המעבדה העירונית של ווהאן התמחתה בווירוסים אלה מאז תחילת שנות האלפליים, ויש להם מומחיות בתחום הזה".

עם זאת, לא כל עמיתיו של מונטייה מסכימים עם דעתו. "עולם הנגיפים הוא עולם בהתפתחות מתמדת", אומר נשיא הוועדה הלאומית לאתיקה מייעצת למדעתי הבריאות והחיים בצרפת, ז'אן פרנסואה דלפראסי. "אני דווקא חושב שנגיף הcovid-19 הוא נגיף קורונה שהיה במאגר המחלות של בעלי החיים, והועבר לבני אדם מסיבות שעדיין לא ידועות".

תגיות:פרסצרפתנובלקורונהוירולוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה