חדשות בריאות

נער בן 14 לקה בתסמונת נדירה בעקבות הקורונה, מצבו קשה

הנער, המאושפז בבית החולים סורוקה, סובל מתהליך דלקתי רב-מערכתי, המאפיין את תסמונת PIMS-TS: "זיהוי מוקדם וטיפול מהיר ומתאים בתסמונת מובילים על פי רוב להחלמה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

נער בן 14, שנדבק בקורונה, אושפז אתמול (שלישי) במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. הוא סובל מתהליך דלקתי רב-מערכתי, האופייני לתסמונת PIMS-TS.

מאז חודש אפריל, מאות ילדים ברחבי העולם שנדבקו בקורונה אובחנו כחולים בתסמונת הנדירה (בשמה המלא – Pediatric inflammatory multisystem syndrome temporally associated with covid-19), רובם בגילאי 15-8. בארץ אובחנו עד כה למעלה מ-20 מקרים של ילדים, שהבריאו מקורונה ולקו בתסמונת. מאפייניה דומים למחלת קוואסקי, או לדלקת שפוגעת במערכות שונות בגוף.

התסמינים מהם סובל החולה הם של דלקת רב-מערכתית, ויכולים לבוא לידי ביטוי בחום גבוה וממושך, כאבי בטן, פריחות והפרעה בתפקוד של איברים חיוניים, כגון הלב והריאות. בתסמונת נצפית גם מעורבות של תסמינים במערכת העיכול, סימנים לדלקתיות בקרומים כמו הפה ופריחות שונות בעור. קיימת חשיבות לזיהוי מוקדם של התסמונת וטיפול מהיר בה, וזאת כדי למנוע הידרדרות והתפתחות של נזקים משמעותיים.

רוב המטופלים ברחבי העולם נזקקו לאשפוז ביחידות לטיפול נמרץ, וחלקם פיתח הלם. משך האשפוז נע בין שבוע לשבועיים, ובמהלכו נזקקו הילדים לטיפולים שונים כגון עירוי אימונוגלובולינים תוך-ורידי וסטרואידים. חלק מהמטופלים אף נזקק להנשמה מלאכותית.

פרופ' דוד גרינברג, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים ומנהל מרכז סבן לילדים בסורוקה, אמר כי למרות נדירותה מדובר בתסמונת מסוכנת: "זיהוי מוקדם וטיפול מהיר ומתאים בתסמונת מובילים על פי רוב להחלמה, וחשוב שהציבור והרופאים יהיו מודעים אליה. מהדיווחים שהתקבלו עד כה, נצפית תמונה של תסמונת נדירה וחמורה של דלקת רב-מערכתית הכוללת חום ואי ספיקת איברים שונים עם קשר לקורונה, ועם מאפיינים קליניים הדומים לאלה של תסמונת ההלם הטוקסי (דומה לאלח דם)".

תגיות:נגיף הקורונהPIMS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה