חדשות בריאות

1,165 נדבקים חדשים אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-3%

על פי העדכון של משרד הבריאות, מספר החולים הקשים ירד מתחת ל-600, ביניהם 229 מונשמים. מניין הנפטרים עומד על 2,278. קבינט הקורונה יתכנס במהלך היום, ברקע המחלוקת על מתווה החזרה ללימודים של כיתות א'-ב'

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי נמשכת מגמת הירידה בשיעורי תחלואת הקורונה בישראל. על פי הנתונים, אתמול אובחנו 1,165 נדבקים חדשים בנגיף. תוצאותיהן של יותר מ-39 אלף בדיקות פוענחו (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה), ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3%. שלשום עמד שיעור זה על 3.8%.

מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת, ועומד על 21,010, מתוכם מאושפזים 1,079. מספר החולים הקשים ירד ל-591, ביניהם 229 מונשמים. ירידה נרשמה גם במספר החולים שמצבם מוגדר בינוני – ל-159.

מפרוץ המגפה, אובחנו 306,503 נדבקים, מתוכם החלימו 283,205. מניין הנפטרים עומד על 2,278.

ועדת השרים להכרזה על "אזור מוגבל" אישרה אתמול לבטל את ההכרזה על הערים בני ברק, אלעד, ביתר עילית ומודיעין עילית, וכן על שכונות מטרסדורף, רמת אשכול ומעלה דפנה בירושלים, כ"אזור מוגבל". ההחלטה התקבלה על פי המלצתם של משרד הבריאות וממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, וזאת נוכח השיפור בנתוני התחלואה. בכך נותרה שכונת רמת שלמה בבירה האזור המוגבל היחיד בישראל עליו חלות מגבלות.

בתדרוך לתקשורת, אמר פרופ' גמזו כי הירידה בתחלואה נרשמת בכל המגזרים. עם זאת, הוא הדגיש כי "זה לא אומר שזו זריקת הרגעה. אנחנו צריכים להמשיך לנהל את התחלואה בכל הערים במדינה".

הפרויקטור הדגיש את החשיבות בריבוי הבדיקות לאבחון הקורונה. הוא הודיע, כי מעתה תתאפשר בדיקה חופשית בכל המדינה, באמצעות קופות החולים וללא צורך בהפניית רופא: "הכל פתוח וזמין, ומקבלים תשובה בתוך שעות. אני רוצה לראות את כל היישובים במדינת ישראל עם פחות מ-5% בדיקות חיוביות. בשביל זה צריך יותר בדיקות".

קבינט הקורונה יתכנס היום כדי לדון בהמשך מתווה היציאה מהסגר. הישיבה, שהייתה אמורה להתקיים אתמול, נדחתה בשל חילוקי דעות בנוגע לחידוש הלימודים בכיתות א'-ב'. במשרד הבריאות דורשים, כי חזרתם של התלמידים למוסדות החינוך תתבצע במתווה של קפסולות בלבד. במשרד החינוך טוענים כי יידרשו להם תקציב נוסף ופרק זמן של מספר שבועות כדי להיערך לכך. כתחליף, הם מציעים כי החזרה ללימודים תהיה חלקית, כשהשהות בבתי הספר תחולק בין הקפסולות לסירוגין.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה