חדשות בריאות

מפרוץ המגפה: יותר מ-300 אלף נדבקים בישראל

על פי נתוני משרד הבריאות, הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות נמשכה גם היום. מספר החולים הקשים ירד ל-730, ביניהם 248 מונשמים. שר הבריאות יולי אדלשטיין ערך תדרוך לתקשורת, בעקבות החלטת קבינט הקורונה להתחיל בשלב הראשון של היציאה מהסגר: "הדרך עדיין ארוכה, ונעשה אותה ביחד"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 19:23)

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי), כי הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות נמשכה גם היום. מחצות אובחנו 842 נדבקים חדשים, ושיעורם מכלל הבדיקות שפוענחו עמד על 3.9%. עוד עולה מהנתונים כי מספר הנדבקים מפרוץ המגפה חצה את רף ה-300 אלף, ועומד על 300,011.

41,203 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,314 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים ממשיך לרדת, ועומד כעת על 730, ביניהם 248 מונשמים. 234 חולים נמצאים במצב בינוני. מחצות נפטרו 10 חולים נוספים, ומניין הנפטרים עלה ל-2,121.

מוקדם יותר הערב, אישר קבינט הקורונה את הצעת משרד הבריאות וממונה הקורונה להתחיל ביום ראשון הקרוב את השלב הראשון ביציאה מהסגר, זאת בכפוף לכך שלא יחול שינוי לרעה במגמת התחלואה. בשלב זה תבוטל המגבלה שהוטלה על יציאה מהבתים למרחק של יותר מקילומטר, ויתאפשרו התקהלויות של 10 בני אדם במקומות סגורים ו-20 במרחבים פתוחים. האיסור לבקר בבתים אחרים יבוטל, בכפוף לעמידה במגבלת ההתקהלות. עוד הוחלט כי מעונות היום וגני הילדים בגילאי 6-0 יחזרו לפעילות, בהתאם למתווה שיאושר על ידי משרד הבריאות. כמו כן, תותר פתיחתם של עסקים במגזר הפרטי שאינם מקבלים קהל; יתאפשר איסוף משלוחים ממסעדות; וייפתחו הגנים הלאומיים, שמורות הטבע וחופי הים.

השרים החליטו, כי אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – ייעצר יישומה של תוכנית היציאה ויוחזרו מגבלות. ההקלות עליהן הוחלט לא יחולו על היישובים האדומים בהם התחלואה גבוהה, והחלטה לגביהם צפויה להתקבל עד מוצאי שבת על ידי ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל.

בעקבות החלטת הקבינט, ערך שר הבריאות יולי אדלשטיין תדרוך לתקשורת. "יש רק דרך אחת להסביר את הנתונים המעודדים בעקבות הסגר, והיא התנהגות הרוב המכריע של אזרחי ישראל", אמר. "אני רוצה לומר תודה לכל אלה ששמרו על עצמם ועל הקרובים להם, הבינו את ההנחיות ועזרו לנו להגיע ליעדים הראשוניים שקבענו – 2,000 מאומתים ומקדם ההדבקה שירד מתחת ל-0.8. הדרך עדיין ארוכה, ונעשה אותה ביחד".

שר הבריאות ציין, כי במשרדו שוררת דאגה מהתפרצות של הנגיף בגני הילדים בעקבות חזרתם לפעילות. לדבריו, "כל פעם שיהיו הקלות נוספות ונעבור שלב – תהיה עלייה מסוימת בתחלואה. זו לא סיבה להיכנס לפאניקה, אבל צריך לראות בעיניים פקוחות שכאשר מזהים עלייה מיד משתלטים עליה באמצעות קטיעת שרשרת ההדבקות והתנהגות נכונה של כולנו, ומאפשרים בתוך פרק זמן מסוים לעבור לשלב הבא. יכול להיות שבמהלך היציאה, שתהיה לא קצרה, נראה גם מצבים שנגיד 'רגע, צריך לעצור קצת'. אני מקווה מאוד שזה לא יקרה".

"אנחנו צריכים לעשות הכל שהיציאה מהסגר תהיה הדרגתית, ושלא נשנה את ההתנהגות שלנו", הוסיף אדלשטיין. הוא הבהיר כי "הסרת ההגבלה של 1,000 המטרים לא אומרת שעכשיו מותר להתקהל ולנסוע לכל מקום", והדגיש את החשיבות בהמשך ההקפדה על עטיית המסכות.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה