חדשות בריאות

נתניהו בקבינט הקורונה: "הסגר – הצלחה אדירה"

בפתח ישיבת הקבינט, אמר ראש הממשלה נתניהו כי "היציאה מהסגר צריכה להיות מודרגת, אחראית, זהירה ונשלטת". שר הפנים אריה דרעי הודיע לפני הדיון, כי ידרוש להגדיל את מספר המשתתפים בחופות ובלוויות עד ל-200, ולאפשר עד 2,000 מתפללים בכותל בדומה להפגנות

אא

נתניהו בפתח ישיבת הקבינט (מתוך הטוויטר שלו)

קבינט הקורונה מכונס בשעה זו (חמישי) כדי להכריע האם לאפשר הקלות ראשונות למשק, במסגרתן ייפתחו בתחילת השבוע הקרוב גני הילדים ועסקים קטנים שאינם מקבלים קהל, ויתאפשר איסוף עצמי ממסעדות.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הסגר, עד לרגע זה, הוא הצלחה אדירה. אנחנו רואים ירידה בכל הנתונים, ירידה עקבית וברורה. אנחנו רוצים להתכנס למדדים שהציעו לנו על ידי משרד הבריאות והמומחים, כדי שנוכל להתחיל בהקלה ההדרגתית בתנאי הסגר הנוכחיים. אנחנו צריכים לעשות זאת באופן כזה שלא נפגוש סגר נוסף בעוד שבועיים-שלושה. לכן היציאה צריכה להיות מודרגת, אחראית, זהירה ונשלטת".

נתניהו הדגיש, כי הירידה הדרמטית בתחלואה בתוך שלושה שבועות נובעת גם מההקפדה על עטיית מסכות: "חלקים גדולים יותר של הציבור, לפי כל ההתרשמויות והנתונים שמגיעים אלינו, עוטים מסכות – וזה משנה הכל. זה חייב גם להישמר בהמשך. תפקידנו כמנהיגי ציבור גם להמשיך לקרוא לציבור למלא אחר הכללים, ובראשם עטיית מסכות ושמירת מרחק".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הודיע לפני הישיבה כי בכוונתו לדרוש את הגדלת מספר המשתתפים באירועים דתיים, תוך שמירה על ריחוק חברתי וכללי היגיינה. על פי ההצעה, ניתן יהיה לקיים חופות ולוויות במרחב פתוח בנוכחות של עד 200 משתתפים, שיחולקו לקפסולות של 20 איש, במרחק של ארבעה מטרים בין הקפסולות. באירועים הכוללים ישיבה ואכילה משותפת – סעודת חתונה, ברית, פדיון הבן, וחגיגות בר ובת מצווה – תותר התקהלות מקסימלית של 40 אנשים, בשתי קפסולות שנשמר ביניהן מרחק של ארבעה מטרים.

בנוסף, יציע דרעי לאפשר התקהלות של עד 2,000 איש לתפילות בכותל המערבי, במסגרת חלוקה לקפסולות של 20 משתתפים, וזאת בדומה להמלצת היועץ המשפטי לממשלה המתירה התקהלות דומה לצורכי הפגנות בשטח פתוח.

מוקדם יותר היום, עדכן משרד הבריאות כי שישה חולי קורונה נפטרו מחצות, ומניין הנפטרים עלה בכך ל-2,109. אתמול אובחנו 2,004 נדבקים חדשים בנגיף. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על כ-38 אלף (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה). שיעור הבדיקות הבדיקות המשיך במגמת השיפור, וירד ל-5.3%. נתון מעודד נרשם במספר החולים הקשים, שירד ל-739. מספר המונשמים עומד על 247.

תגיות:נגיף הקורונהסגרקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה