חדשות בארץ

סערה: אלימות קשה בפיזור חתונה על ידי המשטרה בגבעת זאב

שוטרים שהגיעו לבית בגבעת זאב, בו נערכה חתונה של בני זוג חרדים, פיזרו את המשתתפים תוך שימוש בכוח רב ובאלימות. בעקבות התמונות הקשות, שעוררו זעם רב, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחת ועידה עם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, ועם השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בסיומה הוחלט כי אוחנה ימנה בודק חיצוני לבדיקת האירוע

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

(עודכן: 23:11)

כוחות משטרה ומג"ב הגיעו הערב (רביעי) לבית פרטי בגבעת זאב, בסמוך לירושלים, בעקבות דיווח על חתונה של בני זוג חרדים המתקיימת בו בניגוד לתקנות, בהשתתפותם של עשרות אנשים. סרטונים שהופצו ברשת תיעדו את המהומה שפרצה במקום, ואת הכוח הרב בו השתמשו השוטרים כדי לפזר את המשתתפים. בין היתר, נראים השוטרים מובילים את אחיה של הכלה למעצר, החוצה מהבית, כשפניו מדממות. אבי הכלה נפצע בידו משברי זכוכית, ונזקק לטיפול רפואי.

התמונות הקשות מגבעת זאב חוללו סערה וזעם רב בש"ס וביהדות התורה. יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר כי מדובר ב"אירוע מזעזע. אין שום סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. אפנה הערב לראש הממשלה נתניהו, ואדרוש בדיקה יסודית לאירוע החמור והפסקת האלימות המשטרתית הקשה". בהמשך עדכן דרעי, כי שוחח עם ראש הממשלה: "דרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. ראש הממשלה הבטיח לבדוק את האירוע עוד הערב". בתום שיחת ועידה שקיים נתניהו לאחר מכן עם דרעי והשר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הוחלט כי אוחנה ימנה בודק חיצוני לבדיקת האירוע.

"צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות", כתב אוחנה בטוויטר. "אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפניי. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות, ונוציא אותו לציבור בהקדם".

חבר הכנסת יעקב ליצמן הגיב על האירוע: "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימלית. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום".

יו"ר עדת החוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, תקף: "לא משנה מה הייתה ההפרה אם הייתה, שום דבר לא יכול להצדיק השתוללות פראית כזו בחתונה שזהו אירוע בעל רגישות גבוהה. המשטרה חייבת להבין זאת, והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומפקדי המשטרה חייבים לצאת לציבור ולתת תשובות ברורות".

סגן השר מאיר פרוש אמר, כי "התיעודים של אלימות השוטרים מהחתונה בגבעת זאב קשים ומזעזעים. אין הסבר או תירוץ שיכול להצדיק אלימות כזו. מדובר באלימות קשה ומיותרת נגד הציבור החרדי. שאלתי היום בכנסת את השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בהמשך לאלימות המשטרה בסוכות, מי נתן את ההוראה להכניס כוחות רבים של המשטרה לריכוזים החרדיים וליצור מהומה, אך עד לרגע זה לא קיבלתי תשובה".‏

בתגובה לתמונות הקשות ולביקורת החריפה על תפקוד השוטרים, אמרו במשטרה כי "השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר. חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה, ונרשם קנס על סך 5,000 שקלים לבעל הבית".

מאוחר יותר הוציאה המשטרה תגובה מפורטת, בה נטען כי "השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת, וביקשו ממנה להתלוות אליהם מספר פעמים. בשלב זה, שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו. השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית. השוטרים רשמו קנס לבעלת הבית והעבירו את החשוד לתחנת המשטרה, שם זומן צוות מד"א שמעניק לו טיפול רפואי".

בריאיונות לכלי התקשורת, אמרו בני המשפחה כי החתונה התקיימה בקפסולות, על פי הנחיות הקורונה. הם דחו את הטענות כי תקפו את השוטרים וזרקו עליהם בקבוקים, והאשימו כי הכוחות המשטרתיים הם שפעלו באלימות.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, חולל סערה נוספת כשהעניק גיבוי מוחלט למשטרה ואמר כי פעולתה היום מהווה "מסר לכל מי שמיישם אירועים בחוצפה וחוסר רגישות. סוג האכיפה הזו יימשך. אין לנו סובלנות להתקהלויות המוניות ולחתונות, ואנחנו לא ניתן שתופעות כאלה שליוו אותנו ביולי אוגוסט יחזרו על עצמן".

שר הפנים דרעי הגיב בזעם על דבריו של גמזו: "צר לי שפרופ' גמזו הביע תמיכה בפעילות האלימה הערב בחתונה בגבעת זאב. זו חוצפה שאין כדוגמתה. מדוע פרופ' גמזו לא תמך בפיזור אלים של ההפגנות? מדוע לא תמך בנקיטת אלימות בעקבות ההתקהלויות בחופי הרחצה? מדוע פרופ' גמזו לא קורא לסגור באלימות חנויות של בעלי עסקים שמפרים סגר ברחבי הארץ? רק הפיזור האלים של שוטרים עם רובים בחתונה בגבעת זאב, שלא היתה צריכה להיערך, גרם לך לפרסם הודעה תמיכה? בושה וחרפה".

חבר הכנסת אשר תקף אף הוא בחריפות את גמזו: "הגיבוי האוטומטי שלך למשטרה הערב מטריד ומקומם. מנין לך מה בדיוק היה באירוע? אני לא זוכר שגיבית את המשטרה בהפגנות ההמוניות והפרועות בבלפור, והאובססיביות שלך נגד כל דבר חרדי מעלה תהיות קשות על החלטות 'מקצועיות' שלך לאורך התקופה".

בעקבות התגובות הנזעמות, נמסר מ"מגן ישראל" כי תגובתו של פרופ' גמזו נמסרה על בסיס "מידע שגוי וחלקי" שהובא בפניו: "אני חוזר בי מתגובתי הראשונה, מצטער על אופן התגובה, ולהלן תגובתי לאירוע: המשטרה נמצאת במשימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור. לא ניתן לקיים ארועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. עם זאת, יש לנהוג באיפוק אך בנחישות על מנת למנוע הדבקה ותחלואה".

תגיות:משטרת ישראלגבעת זאבחתונהאלימותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה