חדשות בריאות

דיווח: שב"כ יאתר קרובים של חולים ששיקרו בחקירה האפידמיולוגית

בפיקוד העורף מעריכים, כי כ-30% מהנדבקים בקורונה מסרבים לשתף פעולה בחקירה האפידמיולוגית או טוענים שלא באו במגע עם אנשים אחרים. לאור הערכה זו, אמצעים מסווגים של שב"כ יסייעו באיתור בני משפחותיהם של מי שנחשדים בדיווח שקרי

  • כ"ו תשרי התשפ"א
בדיקת קורונה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)בדיקת קורונה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

שירות הביטחון הכללי יפעיל אמצעים מסווגים כדי לאתר בני משפחות גרעיניות של נדבקים בקורונה, שאינם משתפים פעולה עם החקירה האפידמיולוגית או שבמהלך החקירה עלה חשד כי שיקרו ודיווחו שלא באו במגע עם אנשים אחרים.

על פי הדיווח הבוקר (רביעי) של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום", בפיקוד העורף מעריכים כי כ-30% מהנדבקים מסרבים לשתף פעולה עם החוקרים המבצעים את החקירה לאיתור המגעים, או שטוענים שלא היו להם כלל מגעים בתקופה שקדמה לאבחונם כנשאי קורונה. לאור הערכה זו, החלו פיקוד העורף ושב"כ בפעילות משותפת, במסגרתה נערכת בדיקה נוספת לגבי בני משפחותיהם של נדבקים אלו.

הפעילות מתבצעת בשלב זה במסגרת ניסוי, הכולל את בדיקתם של כ-500 איש. פרטיהם של החולים, שייחשדו על ידי אנשי פיקוד העורף כמי שמסרו מידע כוזב, יועברו למשרד הבריאות לבדיקה נוספת. אם במהלך בדיקה זו יעלה חשד שישנם בני משפחה שייתכן שבאו עימם במגע – ייכנס השב"כ לתמונה.

עוד עולה מהידיעה, כי בכל הנוגע לחלקו של השב"כ בניסוי, לא מדובר בשימוש באמצעי איכון, אלא באמצעי אחר, מסווג, שיופעל כלפי בני משפחתם הגרעינית של החולים החשודים בדיווח שקרי. אם יתגלו מגעים עם בני משפחה – הם יקבלו הודעת סמס, יישלחו לבידוד וכן יקבלו זימון לבדיקה לאבחון קורונה.

תגיות:פיקוד העורףשב"כנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה