חדשות בריאות

רופא במחלקת קורונה בעדות מצמררת: "רגע לפני שהורדם, זה מה שביקש החולה"

"השקט חזר לחדר, ובכל פעם שאני נכנס אני שומע את אשתו בוכה", משחזר רופא במחלקת קורונה. גם אתם לא תוכלו לעצור את הדמעות

  • כ"ה תשרי התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

רופא במחלקת קורונה בעדות מצמררת אודות חולה קורונה, שעמד לפני הרדמה והנשמה, וביקש לשוחח עם בני משפחתו. אחד הנקודות הכואבות במחלקת הקורונה היא בדידותם של המטופלים, שבני משפחתם אינם יכולים להיכנס למחלקה ולהיות לצידם ברגעיהם הקשים.

"מטופל הגיע עם סטורציות מאוד נמוכות, על Airvo עם זרימה של 60 ליטר ו-100% חמצן. מעל זה מסיכת חמצן", משחזר הרופא. "המוניטור מראה 88% סטורציה. הוא נושם כל כך מהר, שנראה שכלום לא מגיע לריאות שלו, כל בית החזה עולה ויורד במהירות. לאט לאט מתחילה הפאניקה, הוא לא שקט, מסתובב במיטה, שוכב קצת על הבטן.

"הסטורציה עולה קצת, אבל קשה לו להישאר על הבטן, ממשיך להסתובב, חוזר לשכב על הגב. כל הליינים של העירויים כרוכים סביב הידיים שלו, הכבלים של האק"ג סביב הגוף. הוא בטעות שולף עירוי עורקי, הדם זורם מהר מהעורק, על כל המיטה והרצפה. קלטתי לשנייה אחת מבט של אימה וייאוש לפני שהוא עצם את עיניו.

"הוחלט להנשים אותו", ממשיך הרופא לתאר בכאב, ומציין שהחולה ביקש לדבר עם אשתו. "הצוות חג סביבו ומכין את כל הציוד והתרופות. אחות מחזיקה את הטלפון מול הפנים שלו כדי שאשתו תוכל לראות אותו, בכל ההמולה והרעש אני יכול רק לשמוע את אשתו בוכה, הוא מנסה לדבר איתה בין נשימה לנשימה, כל מילה גובה ממנו מחיר כבד, הוא מתעייף.

"הוא מבקש לדבר עם ההורים שלו, חייגנו מהר להורים, עד שהם ענו, הוא כבר כמעט לא בהכרה. הרופא מחליט לעשות אינטובציה מיד, מרדימים אותו, ומתחילים בתהליך. המטופל מונשם, סטורציות עלו ל-95%, השקט חזר לחדר. ימים עוברים, עדיין מורדם ומונשם, וכל פעם שאני נכנס לחדר אני רק שומע את אשתו בוכה", מסיים הרופא את עדותו המצמררת.

אז אנא, הימנעו מהתקהלויות, הקפידו על עטיית מסכת פה-אף כנדרש, אל תצאו מהבית שלא לצורך. מלאך המוות מסתובב ברחובות, וגובה קרבנות יקרים. אל תתנו לו יד, אל תפיצו את המחלה, ואל תהיו אלו שבעקיפין, או שלא בעקיפין, גורמים לאלמן נוסף לבכות אל תוך הלילה, לאלמנה להתמודד לבדה, ולילדים רכים להתייתם, ובאשמתכם.

הקורונה משתוללת - האם יש לנו ממה לפחד? הרב ברוך רוזנבלום בסרטון קצר שאסור להחמיץ:

מבקשים רחמי שמים מול הנגיף: אלו חלק מהקבלות שהגיעו למערכת

קבלו את 2 פרקי התהילים המסוגלים לשמירה מכל רע 

תגיות:רופאיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה