סיפורים אישיים

חילונית אפשרה לשכניה הדתיים להתפלל בשקט, וזה מה שהיא קיבלה בתמורה

בחורה חילונית שהחליטה להתחשב בשכניה הדתיים ולאפשר להם תפילות במהלך החגים ללא הפרעת רעש כלבים וטלוויזיה שעלו מביתה, בפוסט מרגש

אא

בחורה חילונית בשם טל, פרסמה פוסט מרגש שזכה לתגובות רבות ברשת. 

בפוסט שלה היא מספרת על השכנות הטובה בין החילונים לדתיים הגרים ברחובה, וכותבת כך: "אני גרה כבר 5 שנים ברחוב דתי. ימי הקורונה הביאו את כל השכנים שלי להתפלל מחוץ לבתים, וכשהם מתפללים - אנחנו מכניסים את הכלבים, מחלישים את הטלוויזיה, ונותנים להם שקט לתפילות. יש לי שכנים שהיו לנו ימים לא קלים כשהגעתי לרחוב, היה להם קושי רב - גם חילונית, גם עם כלבים. היום השכן שלי קורא לי מהשער (הייתי בהתחלה בהלם כי באמת לא דיברנו מעולם) ונותן לי בקבוק יין ופתק מקסים. כה מרגש", סיכמה. 

בפתק שנתן לה השכן נכתב כך: "טל ומשפחתה. אנחנו מודעים מאוד לכך שאתם משתדלים לאפשר לנו תפילה בשלווה ובשקט, ומעריכים ומודים. אתם שותפים לתפילות, ושכרכם שמור לכם". 

"לגמרי שותפים לתפילות. אמן לימים טובים שיגיעו במהרה!", חתמה טל את הפוסט שלה. 

ואיך הגיבו הגולשים? לפניכם כמה מהתגובות היותר מחממות לב שקראנו:

"פוסט מרגש ומצמרר. דמעות של אורה עילאית זולגות  מעיניי כעת. אין עוררין שהנגיף הארור הזה איחה לבבות חצויים ללב אחד ענק וגדוש באהבת חינם. ברשותך, יהיה  רצון שהחסד שלך ושכל שכנך היקר יעמדו לזכותו של כל העם הקדוש והיקר שלנו, ולהשמדת הנגיף הארור תיכף ומיד, אמן", כתבה נעמה שירה לוי. 

"מחמם את הלב לראות את ההבנה והכבוד ההדדי. כל הכבוד לך טל על הערכה לזולת ושותפות עם הזולת, כדי להגיע למקום טוב, מכבד ואוהד", כתבה יקירה אלמליח. 

"כל הכבוד על אהבת החינם", כתבה טלי בסרגליק. 

"אחרי הכל כולנו חולקים את אותה שותפות גורל. אפשר לחשוב אחרת, אבל אסור להתפשר על כבוד. מקסים ומרגש", כתבה רחלי שבתאי לוי. 

"מרגש שיש עוד צלם אנוש. את שמתחשבת בציבור הדתי שרוצה להתפלל. שאפו לך ולשכנים שלך, שהבינו את המאמץ ויודעים להעריך. כל הכבוד לך ולהם, יש עוד תקווה", כתבה מיטל חזיזה. 

"הימים הטובים כבר כאן, אחרי שקוראים כתבה כזו. כמה ייחלנו וציפינו לקשרים טובים בין כל עם ישראל, והנה הם באו לנו בימי הקורונה. אז עכשיו בשגרת הקורונה לא נשכח, רק נגביר ונגדיל את הקשרים הטובים בינינו", כתב דודו רהב. 

"גם אני גרתי בשכנות עם חרדים. שמחה שניתנה לנו ההזדמנות להכיר את העולמות, שלי ושלהם. הייתה שכנות נהדרת, וכשמכירים את עולמם מגלים אנשי חסד ונתינה אינסופית. והלוואי שניתנן הזדמנות כזו לכולנו", כתבה סימה כהן. 

תגיות:חילונייםדתייםתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה