חדשות בארץ

"תפסיקו כבר ללכלך על הציבור החרדי": הכתבה שהתגלתה כפייק ניוז

גולשים רבים הגיבו בגיחוך על הכתבה בחדשות 12, שהציגה את החייל יונתן משה כמי שגדל בחסידות גור, חזר בשאלה והתגייס לצה"ל כחייל בודד: "הבחור גר באלעד, הוא בכלל לא חסידי. חדשות 12, תעשו עבודת שטח מקצועית יותר"

  • כ' תשרי התשפ"א
שכונת מאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שכונת מאה שערים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בסוף השבוע שודרה בחדשות 12 כתבה על חייל בודד, שסיפר כי גדל במשפחה המשתייכת לחסידות גור בשכונת מאה שערים בירושלים, חזר בשאלה, התגורר ברחוב והתגייס לחיל השריון כחייל בודד. במהלך הכתבה, שזכתה לכותרת "מסע השיקום של יונתן", עלו פרטים לא מחמיאים על הציבור החרדי. אלא שגולשים רבים הגיבו בגיחוך על אמינותו של הסיפור ותיארו אותו כפייק ניוז.

סימני השאלה הראשוניים בנוגע לסיפורו של החייל, יונתן משה, נחשפו לראשונה באתר "אייס". אחד מקרוביו של משה כתב בפייסבוק, כי מדובר בבן דוד של אשתו: "מעולם לא גר במאה שערים, ולא היה חסיד של שום חסידות. ההורים שלו ספרדים בכלל, גרו באלעד מלפני שהוא נולד ועד היום, ואמא שלו לא הרחיקה אותו מהבית בגלל שהוא חילוני. הוא גם בא לשבתות הביתה מהצבא".

עוד הוסיף כי יונתן "סתם מחפש מסך, ממציא סיפורים. הוא גם לא היה משתתף בהפגנות בשבת כמו שהוא סיפר בכתבה, כי הוא גר באלעד והעיר סגורה שם בשבתות, אז אין מה להפגין, ואין על מי לצעוק שיקצע".

גולשת נוספת כתבה: "שימו לב, חדשות 12. לפני שאתם עושים כתבה, תעשו עבודת שטח מקצועית יותר. ותפסיקו כבר ללכלך ככה על הציבור החרדי. הבחור הנ"ל בכלל גר באלעד, היה שכן שלי כמה שנים. הוא בכלל לא חסידי, והוא מגיע ממשפחה מדהימה ורגילה מאד שתומכת בו".

מגיבה אחרת לגלגה: "טוב, אז איך שם משפחה 'משה' קשור לחסיד גור? איך מראה כל כך מזרחי קשור לחסיד גור? אז אני חושבת שקצת התבלבלתם, תערכו את הכתבה מחדש".

גולשים רבים ציינו, כי החייל גדל איתם באלעד. "אני כל כך בהלם מהכתבה השקרית הזו", כתב אחד מהם. "הבחור הזה גדל איתי בשכונה בעיר אלעד, והוא בכלל לא מחסידות גור, הוא ספרדי (אפילו תראו איך הוא נראה). הוא תמיד היה ילד רגיל ועבד בפיצה בעיר, והיה בדרך המלך. אני בהלם שאשכרה עושים כתבה במאה שערים שהוא מאלעד מרכז, ולא בחצי עין אלא בוודאות מלאה לחלוטין. אני פשוט בהלם".

גולש אחר הגיב: "אומנם אני דתי לאומי, אבל החרדים הם האנשים הכי טובים שיש. עזר מציון, זק"א, איחוד הצלה ועוד עמותות חרדיות מדהימות. תעשו בבקשה גם עליהם כתבה. על האלפים שבכל שנה חוזרים בתשובה. על הדברים הטובים של היהדות, בבקשה. ונו באמת, שם משפחה משה – חסיד גור? מראה ספרדי – חסיד גור? כמה מטומטמים אתם חושבים שאנחנו!?".

תגיות:צה"לחדשות 12חסידות גור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה