חדשות בריאות

דיווח: ראש השב"כ הפר את הנחיות הסגר

על פי הדיווח בכאן ב', נדב ארגמן אירח בסוף השבוע בביתו בני משפחה שאינם מתגוררים עמו, וזאת בניגוד להנחיות הסגר. המשטרה העבירה ליועמ"ש את חומרי החקירה בנוגע לשרה גילה גמליאל, החשודה בהפרת התקנות

ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בסוף השבוע האחרון בביתו בני משפחה, בניגוד להנחיות הסגר. כך דיווחה הערב (שלישי) כרמלה מנשה בכאן ב'.

על פי הדיווח, בתו של ארגמן ואנשים נוספים שאינם מתגוררים עמו – ביניהם בתה של רעייתו, בן זוגה ובנם – שהו בביתו במשך מספר שעות. בשב"כ מסרו בתגובה, כי הם אינם מתייחסים לחייו האישיים של ראש השב"כ.

כזכור, על פי התקנות עליהן החליטה הממשלה, במהלך תקופת הסגר חל איסור על שהייה בבית מגורים או בסוכה של אדם אחר. בנוסף, היציאה מהבית מותרת עד למרחק של 1,000 מטרים בלבד. העוברים על תקנות אלו צפויים לקנס של 500 שקלים.

מוקדם יותר היום, העבירה המשטרה ליועץ המשפטי הממשלה, אביחי מנדלבליט, את חומרי הבדיקה בנוגע לשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל. על פי הדיווחים, במשטרה המליצו לפתוח בחקירה נגד השרה, החשודה כי הפרה את תקנות הסגר וכי מסרה לכאורה פרטים לא נכונים במסגרת החקירה האפידמיולוגית שנערכה לה לאחר שנדבקה בקורונה. מכיוון שגמליאל מכהנת כשרה בממשלה, ההחלטה האם לפתוח בחקירה נגד גמליאל נמצאת בידיו של היועץ.

על פי הידיעה, שפורסמה ב"הארץ", גמליאל – המתגוררת בתל אביב – נסעה לפני יום הכיפורים לטבריה, ושהתה במהלך החג בבית הוריו של בעלה. עוד נטען, כי לאחר שנדבקה בקורונה היא ניסתה להטעות את אנשי משרד הבריאות שביצעו את החקירה האפידמיולוגית, כשטענה כי נדבקה מהנהג שלה. לאחר שהתברר שבני משפחתה הגרעינית, שנדבקו אף הם בנגיף, לא נחשפו לנהג, היא הודתה שהפרה את ההנחיות.

גמליאל הגיבה אתמול על הפרסומים: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת, ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

בחדשות 12 דווח שלשום, כי חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) הפר את ההנחיות כשהגיע בחג הסוכות לביקור בביתו של בנו. מיש עתיד נמסר אתמול, כי יו"ר המפלגה יאיר לפיד שוחח עם לוי וסיכם עמו כי יעזוב את תפקידו בוועדת הקורונה. "‏אני מתנצל בפני הציבור מעומק ליבי", מסר לוי לאחר מכן. "בלי להיכנס לפרטים כאלה ואחרים, ההתנהלות שלי היתה לא ראוייה, ובשיחה עם לפיד הסכמנו שלאורה אסיים את תפקידי בוועדת הקורונה. כמובן שאשלם כל קנס שיוטל. גם כשקשה לא לפגוש את הנכדים והילדים בעת הזו, תפקידנו כנבחרים הוא להוות דוגמה ולקיים את ההנחיות באופן מלא".

תגיות:נדב ארגמןגילה גמליאלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה