חדשות בריאות

משרד הבריאות: 2,905 נדבקים חדשים אתמול, 878 חולים במצב קשה

דוח חדש של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה מציין, כי בימים האחרונים מסתמנת ירידה מסוימת בשיעור הארצי של אחוז הבדיקות החיוביות לקורונה, אולם "יידרשו עוד כמה ימים נוספים עד שניתן יהיה לקבוע מגמה ברורה יותר"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 2,905 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך – 26,332. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם בכ-11.7%.

65,063 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,624 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ירד ל-878, ביניהם 215 מונשמים. 314 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו 268,175 נדבקים. מספר המחלימים חצה את רף ה-200 אלף, ועומד על 201,392. מניין הנפטרים עומד על 1,719.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר, מציין כי בימים האחרונים מסתמנת ירידה מסוימת בשיעור הארצי של אחוז הבדיקות החיוביות לקורונה. עם זאת, במרכז המופעל על ידי אמ"ן הדגישו כי הערך הנוכחי הממוצע (כ-10%) עדיין גבוה מאוד, ומעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המתואר בפועל. בדוח הודגש, כי "יידרשו עוד כמה ימים נוספים עד שניתן יהיה לקבוע מגמה ברורה יותר, ובכל מקרה היקף ההדבקה היומי גבוה בהרבה מהערכים אשר יאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות ההדבקה".

כותבי הדוח הוסיפו, כי מספר הנדבקים החדשים ליום בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה, ובנוסף ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה: "חומרת המגפה באה לידי ביטוי גם בעודף תמותה – מספר המתים בארץ בתקופה זו ביחס לתמותה הממוצעת בעונה זו בשנים קודמות".

קבינט הקורונה יתכנס היום לדון בהגדלת הקנסות המוטלים על מפרי ההנחיות להתמודדות עם הקורונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש, כי ההחלטות בנוגע להמשך הסגר לאחר שמחת תורה יתקבלו רק ביום חמישי. "יש כאלו שכבר אומרים שיש להם אופטימיות זהירה שהסגר כבר מתחיל לעבוד, לעשות שיטוח של עקומת הגדילה", אמר בסרטון שפרסם. "אני יותר זהיר מהזהירים, אני רוצה לחכות לפחות שיעברו עשרה ימים. זה אומר שאת ההחלטות על המשך הסגר, אחרי מוצאי שמחת תורה, אנחנו נקבל רק ביום חמישי".

נתניהו ציין כי בנוסף להגדלת הקנסות ידון הקבינט בנתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה, במעבר משלב לשלב ובשמירה על האוכלוסייה המבוגרת: "אני, כמוכם, חגגתי את חג הסוכות קצת שונה מתמיד. זה חג סוכות בלי אושפיזין. אני יודע, זה שונה, אבל אני מבקש מכולם – חרדים וחילונים כאחד – לשמור על ההנחיות. הנחיות הסגר הן לא נגדכם, הן נגד הנגיף, ואם נפעל כולנו יחד – אנחנו מנצחים את הנגיף הזה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה