חדשות בריאות

למעלה מ-9,000 נדבקים אתמול, מניין הנפטרים עלה ל-1,600

על פי נתוני משרד הבריאות, 71,956 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,527 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים הקשים עלה ל-817, ביניהם 186 מונשמים. צה"ל יקים בבית החולים רמב"ם שתי מחלקות קורונה לטיפול באזרחים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי), כי המספר היומי של נדבקים חדשים בקורונה חצה אתמול לראשונה את רף ה-9,000 ועמד על 9,013. מספר הבדיקות שפוענחו קבע אף הוא שיא חדש – 70,012. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 13.3%.

נכון להערב, 71,956 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,527 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מספר החולים הקשים עלה ל-817, ביניהם 186 מונשמים. 277 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 252,533 נדבקים מאומתים, 178,976 מתוכם החלימו. מחצות נפטרו 18 חולים נוספים, ובכך עלה ל-1,600 מניין הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, הודיע היום כי צה"ל יקים בבית החולים רמב"ם שבחיפה שתי מחלקות קורונה לטיפול באזרחים. במחלקות יאושפזו בתוך מספר שבועות עשרות חולים במצב בינוני, שיטופלו על ידי אנשי חיל הרפואה. זו הפעם הראשונה שצה"ל יטפל באזרחים בשטח מדינת ישראל. בצבא ישנם, נכון להיום, 1,016 משרתים בחובה ובקבע המאומתים לנגיף, כולם במצב קל. חלקם שוהים בכפרי החלמה באשקלון ובכפר אולוגה, והיתר נמצאים בבתיהם. כ-13,500 משרתים נמצאים בבידוד. 

מוקדם יותר היום, התייחס ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, להמשך מגמת הזינוק בתחלואת הקורונה. בתדרוך שהעניק לתקשורת, אמר גמזו כי בשלב זה 40% מהמאומתים החדשים לקורונה מגיעים מהחברה החרדית: "זה מטריד אותנו". הוא הוסיף, כי בחברה זו נרשמה גם עלייה מדאיגה בשיעור החולים מעל גיל 60: "אבקר היום באחד היישובים החרדיים כדי לראות מקרוב את המורכבות הקיימת שם, ולעשות מה שניתן כדי לחזק אותם. צריך לזכור שבסופו של דבר גם באוכלוסייה הכללית והערבית יש מורכבויות, אבל בכל אחת מהן אנחנו נמצאים עם אצבע על הדופק".

"קמנו הבוקר עם 9,000 מקרים מאומתים. אותי זה לא הפתיע", אמר גמזו. לדבריו, "המספר הזה מסכם את שישי, שבת ויום הכיפורים. צריכים להסתכל בראייה של ארבעה ימים אחורה. גם היום הקרוב יסתיים ב-70 אלף בדיקות או יותר, ואני מניח שנראה גם היום רמת כזו של מאומתים. נצטרך לקחת את כל כמות הבדיקות בערב החג ובחג, ולראות האם המגמה שאנחנו מצפים לה מתחילה. אנחנו נמצאים כרגע קרוב לשבועיים מההתחלה של הסגר הראשון, זה השלב שבו מתחילה הפחתת התחלואה אחרי השיא של תחילת סגר".

"הסגר אפקטיבי", הצהיר גמזו. "אנחנו רואים בצורה ברורה פחות תנועה, פחות מגעים במקומות שהיו בהם התקהלויות – בחתונות במגזר כזה או אחר, התקהלויות במגזר אחר. הדברים האלה ירדו, רואים זאת על פי מדדים. האם אנחנו יכולים להגיע לרמת הירידה של עוצר פסח? לא, אנחנו לא שם. אבל ההבדלים לא תמיד גדולים. אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי הנתונים כדי לראות את האפקטיביות של הסגר. אני מבקש לשמור על הסגר – זה יעזור לנו להשיג את האפקט המלא".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה