חדשות בארץ

המשנה ליועמ"ש: נתניהו לא נמצא בניגוד עניינים בנוגע להגבלת ההפגנות

עורכת הדין דינה זילבר דחתה את הדרישה שלא לאפשר לראש הממשלה נתניהו לעסוק בהגבלת ההפגנות נגדו: "לא מצאנו כי מתעורר ניגוד עניינים בעניינו, אשר מצדיק מגבלות בעניין"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש)
אא

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין דינה זילבר, דחתה היום (חמישי) את הדרישה שלא לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לעסוק בהגבלת ההפגנות נגדו.

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר פנתה לפני יומיים ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בשם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", בדרישה לפסול את הליך החקיקה להגבלת ההפגנות, וזאת בטענה כי נתניהו נמצא בניגוד עניינים ועל כן מנוע מלעסוק בסוגיה. במכתב תגובה ששלחה להולץ לכנר, הבהירה זילבר כי לא ניתן לקבוע שחברי הממשלה בכלל, ונתניהו בפרט, נמצאים בניגוד עניינים בנושא זה.

"מטבע הדברים, הפגנות מופנות לעיתים קרובות נגד מדיניות הממשלה או נגד מי מחבריה. לפיכך, ניתן לטעון כי לכל חברי הממשלה בכלל, ולראש הממשלה בפרט, יש נגיעה אישית בכל הנוגע להטלת מגבלות על הפגנות כלפיהם", כתבה זילבר בפתח מכתבה. "אכן, קיים קושי מסוים בעיסוק של נבחרי הציבור בנושא, אולם בהינתן העובדה שהממשלה מורכבת ממילא מנבחרי ציבור – אין מנוס מהמסקנה שבנסיבות מסוימות מעורבותה בנושא היא בלתי נמנעת".

"מטעם זה, איננו סבורים שניתן לקבוע כי מתקיים ניגוד עניינים טבוע המגביל מניה וביה את מעורבותו של הדרג המיניסטריאלי בהחלטה מסוג זה, או בהליך חקיקה כנטען בפנייתך", הוסיפה המשנה ליועמ"ש. "גם בכל הנוגע להגבלות על ההפגנות בתקופה הנוכחית, לא מצאנו כי מתעורר ניגוד עניינים בעניינו של ראש הממשלה, אשר מצדיק מגבלות בעניין".

זילבר הדגישה כי "לצד זאת, מובן כי כללי המשפט החוקתי והמנהלי חלים על כל קביעה לעניין הגבלה על הזכות להפגין, כמו גם על יסוד זכויות יסוד אחרות. על כן, נדרש כמובן שקביעה כאמור תיעשה רק בהתבסס על הסמכה מפורשת בחוק, על יסוד שיקולים עניינים ותשתית עובדתית ומקצועית מספקת, ותכלול את ההגבלות המידתיות בנסיבות העניין בלבד".

תגיות:הפגנותדינה זילברנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה