חדשות יהדות

"אין להתארח, להרבות בשמחה": ועוד 5 הנחיות מהגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין

בקריאה מיוחדת שפרסמו הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין קוראים לציבור להקפיד על חבישת מסיכות, לא להתארח לסעודות במהלך כל ימי החג, להתפלל במרחב הפתוח, ולהרבות בשמחת החג

  • י"ג תשרי התשפ"א
הגר’’ח קנייבסקי והגר’’ג אדלשטיין (צילומים: פלאש 90)הגר’’ח קנייבסקי והגר’’ג אדלשטיין (צילומים: פלאש 90)
אא

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין פרסמו היום (חמישי) קריאה מיוחדת, הכוללת 6 סעיפים. בין הנקודות שציינו הרבנים: להתפלל במרחב הפתוח, ולא להתארח לסעודות בכל ימי החג.

אלו ההוראות במלואן:

1. "גבאי בתי הכנסת יראו לדאוג בימים אלו, לאפשרויות של מניני תפילה ככל האפשר במרחב הפתוח שבחצרות בית הכנסת וכו', וכל היכולים לסייע בזה בשאר מקומות שכרם גדול".

2. הרבנים הורו שלא לארח ולהתארח בסעודות: "במהלך כל ימי החג הבעל"ט, אין להתארח לסעודות וכדו', ובעלי סיכון ובכללם המבוגרים שיחיו לאוי"ט ישמרו מאוד דשכיח היזקא אצלם".

3. עוד ציינו הרבנים להקפיד מאוד על חבישת מסיכות: "אחד מהדברים שמאוד שומרים מפני הדבקה כשנמצאים בין אנשים הוא חבישת מסיכות, ותועלתם מרובה מאוד, ואין להקל בזה".

4. "ממצות היום של חג הסוכות הוא השמחה", מבקשים הרבנים להדגיש, "ויש לכל אחד ואחד להרבות שמחה בחג, ויש לעשות לכך פעולות שישמח גם את בני ביתו והילדים, ולהשרות אוירה נעימה בבית".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. "בעת צרה היא ליעקב, ואחר ששומרים כל כללי ההשתדלות, החובה להאמין ולבטוח בהשם יתברך שהוא המנהיג ומשגיח, ואין אדם שיפגע בו הנגיף אם לא יכריזו מלמעלה, וננצל את ימי חג האסיף הבעל"ט, לחיזוק האמונה", קוראים גדולי ישראל.

6. "עיקר העיקרים, תורה מגנא ומצלא, ועלינו להתחזק בלימוד התורה, ובכח התורה ננצל מכל מחלה", מסיימים גדולי ישראל את מכתבם.

מדוע הגיעה הקורונה לעולם, ומהי הדרך להתגבר עליה, מלבד השמירה הקפדנית על כללי הזהירות: מסיכות, ריחוק חברתי, והגיינה? הרב יגאל כהן במסר קצר וקולע:

 

תגיות:סוכותהרב חיים קנייבסקיהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה