חדשות בעולם

"אולי תשתוק?": העימות הסוער בין טראמפ וביידן

העימות הראשון בין דונלד טראמפ וג'ו ביידן ייזכר כאחד מנקודות השפל בהיסטוריית העימותים הנשיאותיים. הנשיא המכהן וסגן הנשיא לשעבר הרבו להטיח זה בזה עלבונות הדדיים וכינויי גנאי

טראמפ מול ביידן, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)טראמפ מול ביידן, אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

העימות הטלוויזיוני הראשון בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית נערך הלילה (רביעי) בקליבלנד, אוהיו. הנשיא המכהן דונלד טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן התייצבו לעימות, אותו הנחה כריס וואלאס מרשת "פוקס ניוז".

מדובר בעימות ראשון מבין שלושה. הוא עסק בנושאים העומדים על סדר היום הפוליטי בארצות הברית, אולם יותר מכל הוא צפוי להיזכר כאחד מנקודות השפל בהיסטוריית העימותים הנשיאותיים. העימות הפך לדו קרב סוער ובוטה, במהלכו הטיחו שני המועמדים זה בזה עלבונות הדדיים.

בשל מגפת הקורונה, העימות נפתח – שלא כמקובל – ללא לחיצות ידיים. טראמפ, השולט במדיום הטלוויזיוני, גילה דומיננטיות ואגרסיביות והתפרץ פעמים רבות לדבריו של ביידן, תוך הבעת לעג להישגיו במהלך הקריירה הפוליטית הארוכה שלו ומתקפות אישיות נגדו ונגד בני משפחתו: "סיימת את הלימודים במקום האחרון בכיתה שלך. אין בך שום דבר חכם, ג'ו". המועמד הדמוקרטי גמגם לא אחת, אולם הרבה לכנות את טראמפ בכינויי גנאי, ביניהם "ליצן", "גזען" ו"פודל של פוטין". הוא טען, כי טראמפ הוא הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארצות הברית: "כולם יודעים שהוא שקרן".

אחד מנושאי העימות היה משבר הקורונה. ביידן האשים כי הנשיא כשל בטיפול במגפה, וכי הוא מפזר הבטחות בנוגע להשגה קרובה של חיסון לנגיף על מנת לשפר את מצבו האלקטורלי. הוא הזכיר את הדברים שאמר טראמפ לעיתונאי בוב וודוורד, מהם עלה כי כבר בחודש פברואר היה ער לסכנה הטמונה בנגיף והסתיר זאת מהציבור: "האם אתם מאמינים לרגע למה שהוא אומר לכם?", שאל בפנותו למצלמה. "לא אכפת לו מכם. הוא חסר אחריות לחלוטין בדרך שבה הוא מנהל את הריחוק החברתי, את עטיית המסכה, הוא מעודד אנשים לא לעטות אותה".

טראמפ מצדו הוציא מכיסו מסכה, ואמר כי הוא משתמש בה כשיש צורך. הוא אף לעג לביידן, שמקפיד על עטיית המסכה בציבור, ואמר כי הוא הולך עם "המסכה הכי גדולה שיש".

ביידן מתח ביקורת על כוונתו של טראמפ למנות עוד לפני הבחירות את אמי בארט לשופטת בבית המשפט העליון, במקומה של השופטת הליברלית רות ביידר גינסבורג שהלכה לעולמה. הוא התחמק מלהשיב כשנשאל האם יפעל להגדיל את מספר השופטים בבית המשפט, באם ייבחר לנשיא. כשטראמפ לא הניח לו ודרש תשובה, הגיב ביידן: "אולי תשתוק, בן אדם?".

שני המועמדים נשאלו האם יכבדו את תוצאות הבחירות, זאת על רקע טענותיו של טראמפ כי קיים חשש לזיופים גדולים בשל הרחבת האפשרות להצביע בדואר. ביידן אמר כי לא יכריז על ניצחון בליל הבחירות עד לאישור התוצאות, וטען כי אם טראמפ יפסיד הוא יהיה חייב לקבל זאת: "אם יהיו לנו מספיק קולות – הוא ילך". הנשיא מצדו ציין, כי דווקא הדמוקרטים הם שלא הכירו בתוצאות הבחירות הקודמות.

תגיות:בחירותארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה