חדשות בריאות

הכנסת אישרה את החוק להגבלת ההפגנות

התיקון ל"חוק הקורונה הגדול" מאפשר לממשלה להכריז על "מצב חירום מיוחד", במסגרתו יוגבלו ההפגנות במהלך תקופת הסגר למרחק של 1,000 מטר

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת אישרה הלילה (רביעי), בקריאה שנייה ושלישית, את התיקון ל"חוק הקורונה הגדול", המאפשר להגביל את ההפגנות במהלך תקופת הסגר למרחק של קילומטר מהבית, וזאת במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. החוק עבר ברוב של 46 תומכים מול 38 מתנגדים. חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ורם שפע (כחול לבן) הצביעו נגד החוק, בניגוד לעמדת הקואליציה.

על פי התיקון לחוק, הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור, ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף. הממשלה תוכל להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבוע, עד ל-21 ימים. בסמוך להחלטה על ההארכה, ההכרזה תובא לוועדת החוקה, והיא תוכל לבטלה בדיעבד. הממשלה, באישור ועדת החוקה, יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף.

גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר, לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים. כמו כן, ב"מצב חירום מיוחד" ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1000 מטר.

עוד הוחלט, כי ניתן יהיה לצאת לטיפול רפואי גם אם אינו "טיפול רפואי חיוני" וכן כי אדם עם מוגבלות השוהה במסגרת חוץ ביתית יוכל לבקר את הוריו או את האפוטרופוס שלו.

מוקדם יותר אתמול, אישרה ועדת החוקה את התיקון לחוק ברוב קולות נציגי הקואליציה. אישור החוק התאפשר לאחר שנציגי הליכוד בוועדה הסירו את ההסתייגויות שהגישו, לפיהן ניתן יהיה למנוע קיום הפגנות גם לאחר תום תקופת הסגר, וזאת בשל התנגדות כחול לבן. הוועדה דחתה ברוב קולות למעלה מ-4,000 הסתייגויות לחוק שהוגשו על ידי האופוזיציה.

במהלך הדיון בוועדה, הפגינו מאות בני אדם מחוץ לכנסת במחאה על החוק. חלקם התעמת עם פקחי עירייה, שפעלו בליווי שוטרים להורדת שלטים שנתלו במקום. מהמשטרה נמסר, כי הפקחים והשוטרים הותקפו באמצעים שונים ובמקלות: "השוטרים עיכבו לחקירה חשוד שתקף את אחת השוטרות באמצעות מקל, ופצע אותה בפלג גופה התחתון ובידה". שלושה מפגינים נוספים נעצרו בהמשך ועוכבו לחקירה.

תגיות:הפגנותמליאת הכנסתנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה