חדשות בריאות

שר הבריאות: "הסגר לא יוסר אחרי סוכות"

בריאיון לכאן ב', אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי היציאה מהסגר תהיה הדרגתית ואיטית: "לא יעזרו שום לחצים"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר הבוקר (שלישי), כי הסגר הכללי שהוטל ביום שישי האחרון לא יוסר אחרי חג הסוכות.

"הסגר לא יוסר מיד אחרי סוכות – אני אומר חד-משמעית", אמר אדלשטיין בריאיון לכאן ב'. "אין שום תסריט שבעוד עשרה ימים אנחנו מרימים את הכל ואומרים 'הכל נגמר, הכל בסדר'. יכול להיות שיהיו שינויים לטובה כאלו ואחרים, אבל בעקבות הפקת לקחים ממה שקרה לנו באפריל – אנחנו נצא באופן הדרגתי ואחראי. לא יעזרו שום לחצים. הפתיחה של המשק ושל כל מרקם החיים שלנו תהיה הדרגתית ואיטית".

אדלשטיין מתח ביקורת על ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בצל מגפת הקורונה: "זה ייגמר בעוד אלפי חולים ובעוד חולים קשים בבתי חולים. כולנו צריכים לגלות אחריות. חתמתי ביד רועדת על סגירת כל בתי הכנסת במדינת ישראל. לא יקרה כלום אם אנשים ימצאו דרכים אחרות למחות. זאת בהחלט זכותם, אבל אפשר לעשות את זה גם בלי להתקהל ובלי לעבור על כל הכללים".

אדלשטיין התייחס ליעד שהציב ראש הממשלה למערכת הבריאות, לפיו עליה להיערך לטיפול ב-1,500 חולים קשים החל מיום חמישי הקרוב: "מכיוון שיש עלייה בנדבקים החדשים – היא יכולה להשתקף בחולים קשים. לכן המשרד עושה את כל ההיערכות הנדרשת עם בתי החולים. אני מקווה שלא נגיע לשם, אבל נהיה ערוכים גם לתסריטים קשים"

השר דחה את הטענה, לפיה נתניהו כשל בניהול משבר הקורונה: "ראש הממשלה מעורב בכל מה שקורה. עדיין לא ראיתי ראש ממשלה שתפס את הקורונה בגרון, זרק לים והודיע על ניצחון. המאבק הזה לא פשוט. יכול להיות שחלק מההחלטות אפשר היה לקבל אחרת. אנחנו לומדים לקחים, ועושים כרגע את כל המאמצים על מנת לא לחזור על טעויות העבר".

בהתייחסו לסיום תפקידו הצפוי של ממונה הקורונה בסוף החודש הבא, אמר אדלשטיין: "פרופ' גמזו הודיע מראש שהוא מגיע לשלושה חודשים. שמחתי מאוד שהוא הסכים לקחת על עצמו את המאבק הלא פשוט הזה. הוא עושה את עבודתו נאמנה, ואם הוא לא יישאר מעבר ל-1 בנובמבר – נצטרך למצוא פרויקטור שימשיך את עבודתו".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה