חדשות בארץ

חדשות השבת: הפגנות בבלפור, זוהר קורא לפירוק הממשלה

יו"ר ש"ס אריה דרעי קרא להקפיד על ההנחיות ולהתפלל ביום הכיפורים מחוץ לבתי הכנסת, ארגון הבריאות העולמי בתחזית קורונה קודרת, ומזג האוויר ביום הכיפורים: חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. כל מה שחשוב לדעת

אא

למרות הסגר – ממשיכים להפגין: אלפי מפגיני שמאל מפגינים בשעה זו (מוצאי שבת) מול מעון ראש הממשלה בירושלים, מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, במספר מוקדים בתל אביב, ובצמתים ובגשרים ברחבי הארץ. הכנסת לא השלימה אתמול את התיקונים לחוק הקורונה המאפשרים להגביל את ההפגנות, כך שאין הגבלה על מספר המפגינים. עם זאת, הם נדרשים לעטות מסכות ולשמור על ריחוק חברתי של שני מטרים. על פי דיווחים מירושלים, שוטרים אוכפים את התקנות ומחלקים דוחות למי שאינם עוטים מסכות או שאינם מקפידים על שמירת מרחק.

מתנגדים לתקנות 1: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע אתמול על התנגדותו לעשיית שימוש בתקנות לשעת חירום על מנת להגביל את ההפגנות גם ללא חקיקה בכנסת. בתגובה לכוונת הליכוד ליזום מהלך שיעשה שימוש בתקנות אלו, העביר היועץ לממשלה חוות דעת לפיה מדובר בצעד שאינו חוקתי. לדבריו, הגבלת ההפגנות מטעמי בריאות צריכה להיעשות באמצעות חקיקה בכנסת בלבד.

מתנגדים לתקנות 2: בכחול לבן הבהירו, כי יתנגדו לכוונת שר הבריאות יולי אדלשטיין לאשר בממשלה תקנות לשעת חירום שיגבילו את ההתקהלויות עד להשלמת החקיקה בכנסת. שר הביטחון בני גנץ אמר הערב, כי הוא תומך בהגבלת ההפגנות בהתאם לתיקונים המוצעים בחוק הקורונה, אך יתנגד להפעלת תקנות לשעת חירום. "לא יהיו תקנות שעת חירום", אמר בריאיון לחדשות 13. "יש ממשלה ויש כנסת, והאיזונים ביניהם יישמרו. אנחנו לא קיסרות, ואנחנו לא ניתן שתהיה כאן קיסרות".

גנץ הדגיש כי הוא "מבין לחלוטין" את המחאה של המפגינים, ומפלגתו תמשיך לשמור על זכות ההפגנה, אבל הוסיף: "8,000 נדבקים ויותר ביום – והמספרים עולים. בואו נסתכל למציאות בעיניים. אני קורא לכולם להבין את חומרת השעה ולנהוג באחריות אישית. כולנו חייבים להישמר לנפשותינו. אני קורא למפגינים לנהוג באחריות ולהקפיד על ההנחיות".

קורא לפרק: יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב בביקורת חריפה על יציאת המפגינים לרחובות ועל עמדתה של כחול לבן. "רואים את ההפגנות המתריסות ושומעים את גנץ ואת כחול לבן, ומיד מבינים שהם עושים הכל כדי להפוך את הקואליציה לגועליציה", כתב בטוויטר עם צאת השבת. "בגל הראשון, כשנתניהו עבד בלי ההפרעות שלהם, צלחנו אותו בגדול, היום הם רק מפריעים לנו כדי להחריב אותנו יחד איתם. הממשלה ה'פרטצ'יטטית' הזו חייבת להתפרק בהקדם".

לגלות אחריות: יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, אמר כי "ההפגנה כעת בבלפור, כשהמדינה כולה בסגר, חסרת אחריות ותביא לעליית התחלואה. כשהם נוהגים בחוסר אחריות, אנחנו נדרשים לאחריות גדולה יותר, ולכן אני קורא לכל הציבור הענק שצם ומתפלל ביום כיפור להקפיד על ההנחיות ולהתפלל בחוץ כפי שהורו רבני ישראל".

שני מיליון: בארגון הבריאות העולמי העריכו בסוף השבוע, כי מספר הקורבנות מנגיף הקורונה ברחבי העולם עלול להגיע לשני מיליון אנשים. במדינות רבות באירופה נמשך הזינוק בתחלואה, הבולטות שבהן ספרד ובריטניה. מספר המתים העולמי מוערך עד עתה בכמיליון איש.

 

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון), ערב יום הכיפורים, מזג האוויר יהיה בהיר בדרך כלל. בעיקר בהרים ובפנים הארץ תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וירידה בלחות וייעשה חם מהרגיל.

ביום שני תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, והכבדה בעומס החום. ייעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

ביום שלישי תחול ירידה בטמפרטורות, בעיקר בחוף, בשפלה ובצפון הנגב. צפויה הקלת מה בעומס החום, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום רביעי תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והקלה בעומסי החום, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה.

תגיות:הפגנותבני גנץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה