חדשות בריאות

"לא ראינו עוד מגפה כזו – התפללו ביום הכיפורים רק על פי ההנחיות"

ד"ר אור גורן, רופא בכיר בבית החולים איכילוב, שטח מהחוויות הקשות שצבר במשך חודשי הטיפול בחולי קורונה והפציר בציבור להתפלל ביום הכיפורים רק על פי ההנחיות: "מי שלא עמד מול גבר בן 45 עם מעט משקל יתר שלא מצליח לנשום, הנשים אותו ואז קבע את מותו שבוע אחר כך – לא מבין מה זו מגפה"

  • ו' תשרי התשפ"א
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

ד"ר אור גורן, רופא במערך ההרדמה והטיפול הנמרץ בבית החולים איכילוב, פרסם אתמול (רביעי) פוסט כואב, בו חשף את תחושותיו הקשות לאחר חודשים של טיפול שוחק בחולי קורונה. גורן – אחד האחראים בבית החולים על ההיערכות והטיפול של המערך בקורונה – הפציר בציבור לשמור על כללי הריחוק החברתי ולהקפיד להתפלל ביום הכיפורים רק על פי ההנחיות, כדי שלא לסכן את חייהם.

"יום כיפור מתקרב ואני דואג", פתח גורן את המונולוג המרגש שלו. "התפילה ביום כיפור היא קונצנזוס, ובמיוחד בתקופה קשה כזו – כולנו זקוקים לה. אבל לתפילה המונית עלולה להיות משמעות הרסנית".

"בתקופה האחרונה אנחנו מוצפים. באמת מוצפים. חולים קשים מאוד. גם צעירים. מי שלא החזיק (ממוגן לחלוטין כמובן) את ידה של אישה בת 74 בריאה לחלוטין בשעה 20:00 בערב, והבין ממנה שהיא איננה רוצה להיות מונשמת, וכתב לה מכתב פטירה שש שעות אחר כך – לא מבין מה זו אימה. מי שלא עמד מול גבר בן 45 עם מעט משקל יתר שלא מצליח לנשום, הנשים אותו ואז קבע את מותו שבוע אחר כך – לא מבין מה זו מגפה. מי שלא עושה שיחות טלפון עם משפחות יום יום כדי לעדכן אותם על ההידרדרות הבלתי נמנעת של קרובי המשפחה שלהם – לא מבין מהו צער".

"מי שלא עבד ממוגן באופן מלא, במיגון חם ומחניק עם אדים על המשקף שעות ארוכות עד לתשישות כדי לנסות להציל עוד מישהו – אינו מבין מסירות נפש מה היא. ראינו המון. לאורך השנים ליוויתי אל מותם הרבה אנשים. עברתי את שפעת החזירים ותקופות קשות אחרות. דבר כזה עוד לא ראינו".

גורן המשיך את תיאורו המצמרר: "צעירים שלעולם לא ייגמלו מהנשמה כי המחלה הורסת את הריאות. אנשים מבוגרים ופעילים, שיכלו לחיות עוד שנים רבות, מתים במהירות מסחררת".

"אני קורא לכולכם, ללא קינטור או רצון לניגוח – אנא, התפללו רק על פי ההנחיות", זעק גורן. "אם יש יותר מדי אנשים – אל תיכנסו לבית הכנסת. שמרו מרחק. אם מישהו ללא מסכה – אל תתביישו להעיר לו".

"מי ייתן והתקופה הקשה הזו תחלוף ונוכל לחזור לחיים נורמליים. כעת, אנחנו נבחנים כלפי שמיים בשמירה על גופנו ועל חייהם של היקרים לנו", סיכם הרופא הבכיר את דבריו המטלטלים.

תגיות:בית החולים איכילובנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה