חדשות בריאות

הממשלה אישרה: סגר מלא מיום שישי עד מוצאי שמחת תורה

הסגר עליו הוחלט יהיה נוקשה יותר מהסגר שהוטל בגל הקורונה הראשון. בתי הכנסת ייסגרו, למעט ביום הכיפורים. תפילות והפגנות יותרו בשטחים פתוחים בקבוצות של עד 20 איש בלבד ועד למרחק של קילומטר מהבתים. החלטת הממשלה תובא במהלך היום לאישור סופי בכנסת

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 8:38)

הממשלה אישרה לפנות בוקר (חמישי) את ההחלטה על הטלת סגר מלא החל ממחר ועד מוצאי שמחת תורה. הסגר עליו הוחלט יהיה מהודק וחריף יותר מאשר הסגר שהוטל בגל הקורונה הראשון בחודש אפריל. הפעילות במשק תושבת כמעט לחלוטין, ותפילות יותרו רק במרחבים פתוחים – למעט ביום הכיפורים. ההחלטה תובא במהלך היום לאישור סופי בכנסת.

במהלך הישיבה הצביעו השרים על שתי החלטות – על החוק להטלת הסגר, ועל התקנות להגבלת התקהלויות בהפגנות ובבתי כנסת. שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ הצביעו נגד הטלת הסגר, בעוד שר התיירות אסף זמיר הצביע נגד התקנות להגבלת ההתקהלויות. השרים יזהר שי, אורית פרקש ואיציק שמולי התנגדו לשתי ההחלטות.

במסגרת ההגבלות הנוקשות עליהן הוחלט, בתי הכנסת ייסגרו למעט ביום הכיפורים, אז תותר בהם תפילה בקבוצות קטנות בלבד, בהתאם למתווה עליו יוסכם בהמשך היום. תפילות והפגנות יותרו בשטחים פתוחים, בקפסולות של עד 20 איש בלבד ובמרחק של עד קילומטר מהבתים. התחבורה הציבורית תצומצם למינימום. לא התקבלה עדיין החלטה בנוגע לפעילות בנתב"ג, והסוגיה תוכרע על ידי צוות בין-משרדי בראשות השרים גבי אשכנזי ומירי רגב.

עוד הוחלט, כי העבודה במשק תושבת כמעט לגמרי, למעט מקומות עבודה ומפעלים חיוניים, חנויות לממכר מזון ובתי מרקחת. היציאה מהבתים תותר למרחק של עד קילומטר בלבד, למעט חריגים שיכללו: הצטיידות במזון ובתרופות, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה הדורשים סיוע, קבלת טיפול רפואי חיוני, יציאה למקום עבודה חיוני, השתתפות בהפגנה, יציאה לספורט יחידני, הגעה להליך משפטי, טבילת אישה במקווה, והשתתפות בהלוויה של בן משפחה קרוב.

השר כ"ץ הצביע נגד החלטת הממשלה להטיל סגר הדוק על המגזר הפרטי. לדבריו, "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע פגיעה אנושה במפעלים ועסקים במגזר הפרטי, חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל הוא חלק מהחוסן הלאומי ויש לשמור עליו". ההחלטה על סגירת המשק התקבלה גם בניגוד לדעתם של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ושל ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שטען כי ניתן להסתפק בצמצום פעילותו של המגזר הפרטי ל-50%.

(דברי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, אמש)

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, ומכה גם בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשים עולה, ולצערי גם מספר המתים. ביומיים האחרונים שמענו מהמומחים, שאם לא ננקוט צעדים מיידיים וקשים – אנחנו נגיע אל פי התהום. כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל, נדרש מאיתנו להטיל סגר מלא למשך שבועיים – מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחת תורה. אחר כך נמשיך בשבועיים נוספים של סגר, אני מקווה עם פחות הגבלות, אבל אני אומר מראש – זה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר, נחזור בהקדם לתוכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה".

"המטרה היא להוריד את רמת התחלואה ולהציל חיים רבים בישראל. הדבר הזה נדרש גם לטובת הכלכלה. מי שחושב שאנו יכולים לעבוד עם מגפה מתפרצת, עם תמותה ותחלואה עולה, ושהדבר לא ישפיע על הכלכלה – הוא טועה. אם צריך לפעול ולעשות צעדים קשים, עדיף לעשות אותם עכשיו בחגים כשהכלכלה בהילוך נמוך יותר".

"אנחנו נדרשים לקבל החלטות, ומנהיגות פירושה קבלת החלטות קשות, מתבקשות ומצילות חיים. אין לנו את הפריבילגיה לדעת שהיינו יכולים למנוע תמותה נוספת ולא עשינו זאת. זו האחריות שלנו. כנציגי ציבור אנחנו חייבים לפעול עכשיו ויחד, למען כל אזרחי ישראל", חתם נתניהו את דבריו.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה