חדשות בריאות

הקבינט הכריע: סגר הרמטי החל מיום שישי

הממשלה תתכנס לאשר את ההחלטה להטיל סגר מלא ומהודק, נוקשה יותר מהסגר בגל הקורונה הראשון. בתי הכנסת ייסגרו, למעט ביום הכיפורים במתווה מצומצם. תפילות והפגנות יותרו בשטחים פתוחים בקבוצות של עד 20 איש בלבד ועד למרחק של קילומטר מהבתים

(יונתן זינדל, פלאש 90)(יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:41)

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה הערב (חמישי) בהחלטה להטיל סגר מלא החל מיום שישי ועד לאחר שמחת תורה. על פי הדיווח ב-ynet, ההכרעה התקבלה בהתייעצות מצומצמת של שרים, שכללה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר הפנים אריה דרעי, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן. מליאת הממשלה תתכנס בשעה 22:30 לאשר את המתווה.

הסגר צפוי להיות מהודק וחריף יותר מאשר הסגר שהוטל בגל הקורונה הראשון בחודש אפריל. היציאה מהבתים תיאסר, למעט לצורך הצטיידות במזון ובתרופות. הפעילות במשק תושבת, למעט מקומות עבודה חיוניים, חנויות לממכר מזון ובתי מרקחת. רשות החירום הלאומית (רח"ל) תקבע מיהם המפעלים החיוניים שהעבודה בהם תימשך.

במסגרת ההגבלות הנוקשות, בתי הכנסת ייסגרו למעט ביום הכיפורים, אז תותר בהם תפילה בקבוצות קטנות בלבד. תפילות והפגנות יותרו בשטחים פתוחים, בקפסולות של עד 20 איש בלבד ובמרחק של עד קילומטר מהבתים. שרי הקבינט לא החליטו האם לסגור את נתב"ג לטיסות יוצאות, והסוגיה תוכרע בהצבעה בממשלה.

ההחלטה הסופית התקבלה בתום שיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון בני גנץ, העושה את דרכו לישראל בתום ביקור בארצות הברית. גנץ הביע את תמיכתו בעמדתו של נתניהו, כי עדיף להטיל סגר מלא בתקופת החגים מאשר בעוד חודש, אז לדבריו העלות הכלכלית והאתגר הרפואי יהיו גדולים יותר. מוקדם יותר אמר נתניהו בדיון הקבינט, כי בלאו הכי יהיה צורך להגיע לסגר מלא, ולכן עדיף להטילו בתקופת החגים, במחיר כלכלי נמוך.

במסר שפרסם לציבור תוך כדי ישיבת הקבינט, אמר נתניהו כי "המצב קשה, יש עלייה תלולה. צריכים לקבל את ההחלטות, וההחלטות הן קשות. אני, כראש הממשלה, מחויב להגן על החיים שלכם. צריך להבין שיש פה סכנה לחיים, ולכן אין ברירה. נקבל את ההחלטות הקשות ונציל חיים – בשיתוף הפעולה שלכם".

במהלך הדיון הארוך בקבינט, פרץ עימות חריף בין שרי כחול לבן ושרי הליכוד סביב סוגיית ההפגנות. שרי כחול לבן יצאו נגד דרישתו של נתניהו להטיל הגבלות על ההפגנות גם במצב בו אין סגר מלא. במקביל, הם הביעו התנגדות להטלת סגר מלא, וטענו כי ראש הממשלה מוביל אליו רק כדי למנוע את ההפגנות נגדו. שר החוץ גבי אשכנזי ‏אמר כי לדעת הגורמים המקצועיים במערכת הבריאות אין סיבה להטיל סגר כללי, ותבע להשתמש בצעד זה כמוצא אחרון: "אני רוצה להבין למה ממליצים כאן על סגר מלא אם ככה. סגר מלא זו פגיעה אנושה למשק. אתם גוזרים גזירת מוות על אנשי העסקים. אי אפשר שההמלצות יהיו בניגוד להמלצות אנשי המקצוע בגלל שיקולים פוליטיים". ראש הממשלה זעם על הדברים, ואמר לאשכנזי כי עליו לכבד את הדיון.

בליכוד תקפו בחריפות את עמדת כחול לבן. שר האוצר ישראל כ"ץ אמר, כי הוא רואה בחומרה את העובדה שכחול לבן מתנים את ביטול ההפגנות בסגירה מוחלטת של המגזר הפרטי במשק: "משרד האוצר הציג בפני קבינט הקורונה נתונים ותוכנית משמעותית, שהראתה שניתן וצריך לאפשר את המשך פעילות המגזר הפרטי שאיננו מקבל קהל, תוך שמירה קפדנית על כללי הבריאות. מיליוני מפרנסים וכלכלת ישראל אינם יכולים לשמש כבני ערובה לסדר יום פוליטי, של מפלגת כחול לבן, המנוגד לחלוטין לאינטרס הציבורי. אני רואה את זה בחומרה רבה, ואעמוד על כך שהתוכנית שהצגתי תאושר ויימנע הנזק החמור לכלכלת ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף: "כחול לבן מתעקשים לתמוך בהמשך קיום ההפגנות, ומבקשים להשוות אותן לגודל התפילות ביום כיפור, היום הקדוש ביותר לעם ישראל. הם נפלו על הראש? עד מתי נוכל לקיים איתם ממשלה, כשכל מה שמעניין אותם זה לפגוע בראש הממשלה? צריך לומר את האמת: הם מעולם לא היו פרטנרים אמיתיים שלנו, וגם לעולם לא יהיו".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 6,948 נדבקים חדשים – שיא יומי חדש במספר המאומתים החדשים. מספר הבדיקות שפוענחו הגיע לשיא של 61,165. שיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-11.7%.

מספר החולים הפעילים עומד על 57,131, מתוכם 1,365 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 658 חולים מוגדר קשה, ומספר המונשמים הגיע לשיא חדש של 177. מפרוץ המגפה אותרו בישראל 203,136 נדבקים, מתוכם החלימו 144,686. מניין הנפטרים עומד על 1,317.

תגיות:נגיף הקורונהסגרקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה