חדשות בריאות

דרעי: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים"

לקראת ישיבת קבינט הקורונה, הבהיר שר הפנים כי יתנגד לסגירתם המוחלטת של בתי הכנסת ביום הכיפורים: "בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם"

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

לקראת המשך הדיון בקבינט הקורונה על החמרת הגבלות הסגר, הבהיר הבוקר (רביעי) שר הפנים אריה דרעי כי יתנגד לסגירתם המוחלטת של בתי הכנסת ביום הכיפורים.

"בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים ביום הכיפורים, היום הקדוש בשנה", מסר דרעי. לדבריו, "בתי הכנסת יוכלו לפעול במתכונת מצומצמת על פי תו סגול מוסכם, כפי שנהוג במקומות העבודה. יחד עם זאת, נפעל להכשרת מקומות תפילה רבים במרחב הציבורי, כדי לאפשר תפילה במקומות פתוחים".

דרעי הוסיף כי יסכים לכך שבימים האחרים של הסגר בתי הכנסת ייסגרו, אולם התנה זאת בהטלת הגבלות על ההפגנות: "בשאר ימי הסגר, כשמשרד הבריאות ימנע התקהלויות במקומות סגורים, נתפלל כולנו במרחב הציבורי. בתקופת הסגר, מי שירצה להפגין, יעשה זאת סמוך לביתו. חייב להיות ברור שדין ההפגנות כדין התפילות".

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה אמש ללא הכרעה, לאחר שעות ארוכות, ותחודש היום בשעה 11:30. בסיומה קיבלו השרים את הצעתו של שר החוץ גבי אשכנזי, לפיה משרדי הבריאות, המשפטים וביטחון הפנים יכינו לקראת הישיבה מתווים לקיום תפילות ולהטלת הגבלות על ההפגנות. במהלך הדיון הסוער הציג ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, את האפשרויות להחמרה בסגר. אלו כוללות את סגירת בתי הכנסת ואיסור על התקהלויות חג רחבות; סגירה מלאה של השווקים, כולל שוק ארבעת המינים; צמצום פעילות מקומות העבודה – ל-50% במגזר הפרטי, ופעילות של המגזר הציבורי במתכונת חירום; ואכיפה מוגברת על איסור המקוואות ביום הכיפורים, כדי לצמצם סיכונים.

גמזו הוסיף, כי אם אכן יחליט הקבינט להחמיר את ההגבלות, יש להחילן מוקדם ככל הניתן, עוד לפני יום הכיפורים, ולעשות זאת כמקשה אחת, מבלי לפצלן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו להפגנות הנמשכות מול מעונו בירושלים, על אף השתוללות מגפת הקורונה. "הפארסה הזו חייבת להיפסק. כולם מבינים, אנחנו בשעת חירום", אמר. "במשך זמן רב נמנעתי מלהתבטא בעניין ההפגנות. אחרי ששמעתי את המומחים שטוענים שהתקהלויות זה סכנה עצומה לבריאות הציבור, זו חובתי להתייחס. כל הציבור נדרש לקיים הגבלות, ורק קבוצה של מפגינים מוחרגת מהכלל. מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק 1000 מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק בקפסולות של 20 ובהפגנות הכל מותר. חייב להיות דין אחד גם לתפילות וגם להפגנות ולכל ההתקהלויות באשר הן, אחרת הציבור לא ישמע להנחיות ונגביר את התחלואה למימדים איומים".

תגיות:בתי כנסתאריה דרעינגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה