חדשות בריאות

ריבלין: מתווה חנינה לבעלי חובות שנקלעו למצב כלכלי קשה עקב הקורונה

הנשיא ריבלין ושר המשפטים ניסנקורן הודיעו על מתווה חנינות מיוחד עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בקורונה. המתווה אינו כולל חנינה על קנסות שהוטלו בגין הפרת הנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם הנגיף

ריבלין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ריבלין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר המשפטים אבי ניסנקורן הכריזו היום (שלישי) על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע משבר הקורונה.

המתווה גובש על ידי עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המשפטית של בית הנשיא, ועו"ד נוחי פוליטיס, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים, על רקע ההשלכות כבדות המשקל במישור הכלכלי שחווים רבים מאז התפרצות הקורונה. ביניהם, בעלי חובות בגין קנסות שהוטלו עליהם בעבר, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בקורונה ומתקשים לשלם את חובם בתקופה זו. 

במסגרת המתווה, אותו יזמו ריבלין וניסנקורן, השימוש בסמכות החנינה ביחס להקלה בעונשי הקנסות יהיה רחב מן הרגיל, ויינתן משקל מיוחד למצוקה הכלכלית אליה נקלעו החייבים בשל המאבק בנגיף והשלכותיו הכלכליות.

כמו במתווים קודמים אותם קידם הנשיא, גם הפעם לא תינתן חנינה כללית גורפת. החנינות יינתנו רק בעקבות הגשת בקשת חנינה ושקילת כל מקרה לגופו, ולאחר קבלת חוות דעת מהגורמים המוסמכים בעקבות הגשת בקשת חנינה מסודרת.

בבית הנשיא הדגישו, כי במסגרת המתווה לא ייבחנו בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא רק בקשות להקלה בקנסות אחרים למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה.

בהצגת המתווה בבית הנשיא, אמר ריבלין: "ישראליות וישראלים רבים, רבים מדי, מצאו את עצמם בן לילה במערכה כלכלית על החיים. נפגשתי עם בעלי עסקים רבים שחלום חייהם קרס, והם עומדים מול שוקת שבורה. בימים האלה, בין כסה לעשור, אנו נדרשים לחשבון נפש – ברמה האישית וברמה הלאומית. בשעה הזאת מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה, ולהיחלץ לעזרתם של אלה הזקוקים לכך".

"החלטנו להשיק מתווה חנינות מיוחד, שיקל במעט את העול הכלכלי ממי שנצרך לכך וככל שיש בידינו. אזרחי ישראל, אם צברתם חובות בגין קנסות שהוטלו עליכם בעבר ונקלעתם למצב כלכלי קשה בצל משבר הקורונה – פנו אלינו. בדקו את זכאותכם, והגישו בקשות להקלה בקנסות. אני מבטיח שנשקול כל פנייה ופנייה בכובד הראש הראוי, וננסה לסייע ככל הניתן. אני מבקש לחדד: לא מדובר ב'צ'ופר'; קנסות יש לשלם ובמועדם".

"עלינו לזכור, שאלה ימים שבהם עלינו להירתם יחד למאבק בנגיף. מאבק שבא לידי ביטוי בצורך לשמור היטב על ההנחיות השונות – בראש ובראשונה המנהיגות, אך גם האזרחים. לפיכך, לא נבחן בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא כפי שהבהרתי – הקלה בקנסות למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה. אנו תלויים זה בזה לטוב ולמוטב, וראוי שכולנו נילחם בנגיף יחד תוך מחויבות לערבות ההדדית בינינו", סיכם ריבלין.

שר המשפטים אבי ניסנקורן הוסיף: "משבר הקורונה הביא להשלכות כלכליות קשות. אלו שנקלעו לחובות לפני המשבר ובעקבותיו, מתקשים כיום לפרנס את עצמם ואת משפחותיהם. חובתנו לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים. המתווה המיוחד שאנו מציגים היום יאפשר הקלה נוספת לבעלי חובות רבים בגין קנסות, וייתן מענה למצוקה הכלכלית אליה נקלעו באמצעות שימוש בסמכויות החנינה. אני מודה לכבוד הנשיא על השותפות במהלך החשוב, וכן למחלקת החנינות במשרד המשפטים. נמשיך לפעול יום יום על מנת להקל על הציבור בתקופה המורכבת והקשה הזו".

מתווה החנינות (דוברות בית הנשיא)מתווה החנינות (דוברות בית הנשיא)

תגיות:ראובן ריבליןאבי ניסנקורןחנינהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה