חדשות בריאות

פרופ’ גרוטו: "היעד ליציאה מהסגר – 7% חיוביים"

בדיון בוועדת הקורונה, הציג המשנה למנכ"ל משרד הבריאות את יעד היציאה מהסגר, שלדבריו כולל ירידה של שיעור הבדיקות החיוביות ל-7%. בנוגע לרגישות היתר של בדיקות הקורונה, אישר גרוטו כי "לכל מעבדה יכולה לצאת תוצאה אחרת"

גרוטו (צילום: פלאש 90)גרוטו (צילום: פלאש 90)
אא

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, השתתף היום (שלישי) בדיון בוועדת הקורונה בכנסת, שעסק בהיערכות ליום שאחרי הסגר. במהלך הישיבה חשף גרוטו, כי היעד המסתמן ליציאה מהסגר הוא הגעה לשיעור של כ-7% תוצאות חיוביות מכלל הבדיקות. על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול נרשם שיעור של כ-11.6% חיוביים לנגיף מכלל הבדיקות.

לדברי גרוטו, "היציאה הכוללת מתייחסת לשלושה מרכיבים. הראשון הוא חזרה הדרגתית למודל הרמזור. המרכיב השני הוא איתור וקטיעת שרשראות ההדבקה – כרגע אנחנו לא במצב מספיק טוב, אבל מגייסים את פיקוד העורף. המרכיב השלישי הוא התעצמות בתי החולים ופתיחת מחלקות קורונה, כדי לטפל בחולים ולהיערך למחלות של החורף".

גרוטו נשאל על ידי יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, בנוגע לתלונות על רגישות היתר של הבדיקות וההשפעה השלילית שיש לכך על המשק. הוא השיב, כי לכל מעבדה לבדיקות קורונה יכולה לצאת תוצאה אחרת: "אדם יכול להיבדק במעבדה אחת ולצאת חיובי, ובמעבדה אחרת לצאת שלילי". הוא הסביר, כי תוצאה חיובית-גבולית לקורונה יכולה להתקבל הן "בשלב העלייה, שהוא השלב האקטיבי ביותר במחלה" והן בשלב הסופי של המחלה: "השאלה היא אם אנחנו מתכוונים ליישר קו עם העולם ולטפל ברגישות של הבדיקות, כי בסוף אנשים שיוצאים חיוביים בישראל יוצאים שליליים במקומות אחרים. אני חושב שבמצב שאנחנו נמצאים בו אסור לנו לפספס אפילו את החיובים הגבוליים". גרוטו הדגיש, כי לא קיים סטנדרט בין-לאומי לבדיקות קורונה: "כל מדינה קובעת את הסטנדרט לעצמה".

בפתח הישיבה התייחסה שאשא ביטון לחילופי המהלומות המילוליות בינה לבכירים בליכוד, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נמשיך לשאול את כל השאלות ולעבוד בצורה עניינית, ואני מחזקת את ידי כולנו. גם לממשלה אני אומרת: בסוף כולנו באותו צד. יש לנו חילוקי דעות על הדרך וזה לגיטימי בדמוקרטיה. כל עוד ננהל את זה בצורה מכובדת, זה בסדר".

תגיות:נגיף הקורונהועדת הקורונהפרופ' איתמר גרוטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה