חדשות בארץ

החרדה וההקלה: המקל הרפואי נשבר בגרונו של התינוק - ונשלף

מקל רפואי נשבר בגרונו של תינוק בן תשעה חודשים במהלך טיפול רפואי שגרתי. צוותי מד"א שהוזעקו למקום הצליחו, בחסדי שמיים, לשלוף את המקל ולהציל את חיי התינוק

  • ג' תשרי התשפ"א
המקל הרפואי שחולץ מגרונו של התינוק (צילום: דוברות מד"א)המקל הרפואי שחולץ מגרונו של התינוק (צילום: דוברות מד"א)
אא

טיפול רפואי שגרתי בתינוק בן תשעה חודשים בראשון לציון כמעט והסתיים באסון, כאשר מקל העץ הרפואי (שפדל) נשבר בפיו ונתקע בגרונו. צוותי הפראמדיקים של מד"א, איקו מנשה פרינץ, יצחק נוירגרשל ורפי ספר הוזעקו היום (שני) למקום, והחלו לבצע בתינוק פעולות מצילות חיים. לאחר מספר שניות לחוצות, הם הצליחו בחסדי שמיים לשלוף את המקל מפיו בעדינות ובבטחה ולהציל את חייו.

התינוק, ששב לנשום אופן תקין, פונה לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שמיר-אסף הרופא, כשהוא במצב יציב, להמשך טיפול רפואי.

איקו מנשה פרינץ, פרמדיק מד"א, סיפר: "הגענו למקום בתוך דקות ספורות ומצאנו את הילד במצוקה. המקל השבור פצע את פיו הקטן והוא התקשה מאוד לנשום. הפכנו אותו וביצענו לחיצות קלות ועדינות בבטן וטפיחות על הגב. בזמן שהוא נשם, הצלחתי לשלוף בזהירות את שברי המקל החוצה, ובתוך רגע אחד הצבע חזר לו והוא נשם לרווחה ונרגע".

פרינץ המשיך ותיאר את הרגע שאחרי: "זו הרגשה מדהימה. המקל פשוט התפרק לו בלוע ונתקע. השתמשנו בטכניקות פשוטות, ובעדינות הצלחנו להציל אותו. אמא שלו עמדה לידו מבוהלת. אבל ברגע שהוא נרגע – כך גם היא. היא הודתה לנו ומאוד התרגשה".

תגיות:ראשון לציוןמד"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה