חדשות בארץ

הונדורס תפתח שגרירות בירושלים עד סוף השנה

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, וסיכם עמו כי עד סוף השנה ייפתחו שגרירויות בערי הבירה של שתי המדינות

דגלי ישראל והונדורס (תמונה: שאטרסטוק)דגלי ישראל והונדורס (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (ראשון) עם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, וסיכם עמו כי עד סוף השנה הנוכחית ייפתחו שגרירויות בירושלים ובטגוסיגלפה, בירותיהן הלאומיות של שתי המדינות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שני המנהיגים "אישרו את הידידות הקרובה והשותפות האסטרטגית בין הונדורס וישראל, הקשורות בברית של תמיכה הדדית ושיתוף פעולה כלכלי ומדיני". עוד צוין, כי הנשיא ארננדס בירך את ראש הממשלה על הסכמי השלום שנחתמו עם איחוד האמירויות ובחריין. נתניהו מצדו הביע את הערכתו לידידות האמת ולתמיכה האיתנה שישראל זוכה לה מהונדורס. הוא חזר על מחויבותה של ישראל לחיזוק השותפות באמצעות שיתוף פעולה בתחומי התיירות, השקעות, טכנולוגיה, חקלאות, חינוך ומסחר.

כזכור, ב- 1 בינואר 2019 פרסמו ארצות הברית, ישראל והונדורס הצהרה משותפת, לאחר הפגישה המשולשת שהתקיימה בברזיליה בירת ברזיל, בין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, נתניהו וארננדס. בהצהרה זו הסכימו המדינות להדק את היחסים המדיניים ביניהן ולתאם ביניהן שיתופי פעולה בפרויקטים של פיתוח בהונדורס. כמו כן סוכם "לקדם תוכנית פעולה, שתכלול פגישות בשלוש הבירות לקידום תהליך של פתיחת שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים". בהתאם לתוכנית זו, הכירה הונדורס במרץ 2019 בירושלים כבירת ישראל, וב-1 בספטמבר 2019 פתחה משרד סחר בירושלים. בחודש שעבר פתחה ישראל את משרד הסחר ושיתוף הפעולה שלה בטגוסיגלפה.

תגיות:הונדורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה