חדשות בארץ

נתניהו: "לא אהסס להוסיף הגבלות אם יהיה צורך בכך"

לקראת תחילת הסגר הכללי מחר בשעה 14:00, וברקע הזינוק בתחלואת הקורונה, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להחמיר את ההגבלות: "החובה והאחריות שלי כראש הממשלה היא לשמור על החיים שלכם"

נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לציבור ממעונו בירושלים, לקראת הסגר הכללי שיחל מחר בשעה 14:00. "הסגר חשוב ומתבקש, ובסגר הזה נעמוד כולנו יחד", אמר. הוא הבהיר, כי בשל הזינוק בתחלואה ייתכן ויהיה צורך להחריף את ההגבלות: "לא אהסס לקבל את ההחלטות הקשות".

נתניהו ציין, כי "בגל הראשון של הקורונה היינו מהמדינות הראשונות שסגרו את הגבולות והטילו סגר, ולכן גם היינו מהמדינות ראשונות שיצאו מהסגר ופתחו את הכלכלה. בזכות ההחלטות הנכונות שקיבלנו, התחלואה הקשה והתמותה בישראל היו מהנמוכות בעולם, והכלכלה שלנו נפגעה הרבה פחות מהכלכלות המפותחות בעולם".

"הגל השני של הקורונה מכה במדינות רבות בעולם", הוסיף ראש הממשלה. "כמעט בכל מדינות אירופה פתחו את הכלכלה והתחלואה עלתה. ולכן, עכשיו המדינות הללו מטילות הגבלות, כולל סגרים מקומיים. זה מה שמדינות עושות, ואני מעריך שרובן יצטרכו בלית ברירה להטיל סגר כללי".

"אמרתי לכם שברגע שפותחים את הכלכלה זה כמו אקורדיון. קבענו מראש שאחד הקריטריונים לסגירה יהיה תלוי בדגל אדום שתניף מערכת הבריאות. היא הניפה את הדגל הזה בשבוע שעבר, ולכן אנו מטילים את הסגר שחל ממחר בשתיים אחר הצהריים. אומנם מדובר בסגר – אבל יש סגר ויש סגר. עשינו את כל המאמצים כדי לאזן בין הצרכים הבריאותיים לצרכים כלכליים".

"עם זאת, ביומיים האחרונים אנו עדים לעלייה מדאיגה נוספת בתחלואה, או בהמשך הגידול של מספר החולים הקשים. לכן קיימתי היום שיחה ארוכה עם שר הבריאות אדלשטיין, עם הפרויקטור פרופ' גמזו ועם המומחים המקצועיים. שאלתי אותם שאלה אחת: האם המצב הזה מחייב אותנו להדק עוד יותר את המגבלות. ואגב, זאת לא הייתה שיחה מורטת עצבים, אלא שיחה עניינית, דיון מעמיק. אני מעריך לאור השיחה, שבמצב התחלואה הזה, וכפי שהמליצו רבים מהמומחים, ייתכן שלא תהיה לנו ברירה אלא להחמיר את ההנחיות".

נתניהו הדגיש כי ידון עם השרים בסוגיה "בצורה עניינית ואחראית", והוסיף: "אני לא אטיל סגר סתם על אזרחי ישראל ולא אהסס להוסיף הגבלות אם יש צורך בכך. אנו שוקלים כל דבר בכובד ראש ובמלוא האחריות".

"החובה והאחריות שלי כראש הממשלה היא לשמור לא רק על הבריאות שלכם, אלא לשמור על החיים שלכם. אם יש עלייה גיאומטרית – אני רוצה שתבינו מה המשמעות. זה לא רק חוסר נוחות, לא רק הרבה חולים קשים. זה מצב שגם אחרי שהוספנו את המיטות, את מכונות ההנשמה ואת הרופאים והאחיות – בסוף הצוותים לא יכולים לעמוד בקצב. יש גבול לזה. ואז מספר החולים עולה מהר, וכולכם תבואו ותשאלו 'למה לא עשיתם משהו בעניין הזה'".

"קל להסתכל בראי לאחור, אבל התפקיד של מנהיגים זה להסתכל קדימה, ולפעמים גם כשלא רואים – לשאול את השאלות הנכונות ולקבל את ההחלטות הקשות", הצהיר ראש הממשלה. "לא אהסס לקבל אותן ביחד עם חבריי השרים".

בסיום דבריו, חזר נתניהו וקרא לציבור "לעטות מסכות ולמנוע התקהלויות – עד שנשיג את החיסון. בזה אין פשרות". הוא ציין כי קיים שיחות עם מדינות שונות לגבי החיסונים, ושיגר מסר אופטימי: "אני מאמין שאנחנו מתקרבים ליום הזה. אני מדגיש, זה ייקח עוד זמן. זה ייקח כמה חודשים עד שנראה את החיסונים הראשונים, וזה ייקח זמן עד שנקבל אותם, ואני פועל יחד עם שר הבריאות לקבל אותם מהר. זה ייקח זמן, אבל זה נראה בעין".

"אלה ימים של מאמץ משותף לכולנו. הבריאות והכלכלה בידיים שלנו. זה הזמן לאחריות אישית ולערבות הדדית. ננצח את הקורונה, אבל רק יחד. בעזרת השם ננצח", חתם נתניהו את הצהרתו.

מוקדם יותר היום, קיים ראש הממשלה התייעצות דחופה, בה נדונה האפשרות להדק את הסגר. על פי דיווחים שונים, התגלעו חילוקי דעות בין נתניהו, שדרש לבחון את האפשרות להטלת הגבלות מיידיות נוספות, והפרויקטור שהביע את התנגדותו לכך. בתום הדיון הוחלט לדחות את ההכרעה ליום שני הקרוב, אז צפוי נתניהו לכנס את הממשלה כדי לקבל החלטות על החמרת ההגבלות.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה