חדשות בריאות

רק בקורונה: לא תאמינו מי מנקה את מסדרונות בית הספר הזה

בית ספר בבריטניה מצא פתרון לחיטוי וניקוי הכיתות בזמן הקורונה. על מנת שלא לחשוף בני אדם לסכנת הידבקות אפשרית, מועסק רובוט מיוחד במשימה מדי לילה

אא

מי מנקה את בית הספר של הילדים שלכם בזמן הקורונה? בית ספר באנגליה מצא פתרון נהדר לחיטוי מושלם, תוך שמירה הן על עובדי הניקיון והן על התלמידים: רובוט ניקיון.

הרובוט מסתובב בין הכיתות ובמסדרונות, פולט קרני אור ורנטגן מיוחדות ישירות על המשטחים ובכך שובר את מבנה הד.נ.א של כל וירוס אפשרי.

הטכנולוגיה הייחודית נמצאת בשימוש כבר מספר שנים בבתי חולים ובשדות תעופה, אך זו הפעם הראשונה שתהיה בשימוש בית ספרי.

הממציא גארי אולנאן ממרכז הבריאות אפולו, אמר: "כל מה שהאור המיוחד נוגע בו, מחוטא".

עוד מוסיף אולנאן: "בעוד עובדי ניקיון אנושיים יכולים לפספס אזורים נגועים כשהם מנקים עם נוזל חיטוי, הרובוט "מפציץ" בקרני רנטגן בצורה ישירה, ולא מפספס אף פינה. טכנולוגיה דומה הופעלה נגד וירוס סארס לפני עשור בבתי חולים".

 

אז איך בדיוק פועל רובוט כזה?

על מנת להפעיל את הרובוט בצורה מיטבית, יש צורך באדם שיסיע את הרובוט פעם אחת בלבד סביב הכיתה, זאת על מנת לסרוק את הסביבה ולייצר מפה דיגיטלית לשימוש עתידי.

לאחר מכן, ממפה המפעיל את האזור, ומתאים אישית את הכיוון והמהירות של הרובוט. רק אז הוא יכול לעזוב את החדר ולתת לרובוט לבצע את העבודה המסוכנת.

היתרון הבולט של הרובוטים על פני ניקיון אנושי הוא כמובן החיטוי המושלם. הרובוטים האלו  מתוכנתים להרוג 99.9 אחוזים של כל וירוס ובקטריה, ויכולים לטהר כיתה בתוך 10-15 דקות. וכמו שאומר אולנאן: "אנחנו בונים על שימוש ברובוטים על מנת להתמודד עם הקורונה". האם אנחנו עתידים לראות רובוטים כאלו גם כאן בישראל? נחכה ונראה.

תגיות:קורונהמכונהרובוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה