חדשות בריאות

במהלך הסגר: התחבורה הציבורית תצומצם, נתב"ג יישאר פתוח

בתום הערכת מצב במשרד התחבורה, הוחלט כי התחבורה הציבורית תצומצם בתקופת הסגר. ועדת השרים לנושא נתב"ג החליטה, כי נמל התעופה יישאר פתוח עבור טיסות שכבר אושרו

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שעות הפעילות של האוטובוסים בתחבורה הציבורית יצומצמו במהלך הסגר, שיחל ביום שישי הקרוב, ותפוסת האוטובוסים תקטן. כך הודיע הערב (שני) משרד התחבורה, בתום הערכת מצב שקיימה השרה מירי רגב.

על פי ההחלטה שהתקבלה, האוטובוסים הבין-עירוניים יפעלו בימים ראשון-חמישי בלבד בין השעות 5:00-22:00. הקווים לא יפעלו בימי שישי ומוצאי שבת, ובערבי ומוצאי החגים. האוטובוסים העירוניים יפעלו בימים ראשון-חמישי בין השעות 5:00-22:00, ובימי שישי ומוצאי שבת יפעלו על פי לוח הפעילות השגרתי. עוד נקבע, כי שירות האוטובוסים יפעל בתפוסה של 50% בין השעות 5:00-22:00.

גם פעילותה של רכבת ישראל תצומצם במהלך הסגר. היא תמשיך לפעול בהתאם למודל הוואוצ'ר בימים ראשון-חמישי בשעות 5:00-22:00, ולא תפעל בימי שישי ומוצאי שבת, בערבי חג ומוצאי חג.

מוניות שירות עירוניות יפעלו על פי מתווה האוטובוסים העירוניים, ומוניות שירות בין-עירוניות יפעלו על פי מתווה האוטובוסים הבין-עירוניים.

בנוסף, שירות האוטובוסים לאילת יופעל באופן מצומצם בהזמנת מקום מראש, על מנת לשרת את תושבי אילת לנסיעה חיונית.

במסגרת צמצום התחבורה הציבורית בתקופת הסגר, ציינו במשרד התחבורה כי "הקווים שיפעלו יהיו אלו שיבטיחו את ההגעה והחזרה למוקדי התעסוקה במשק ולצרכים חיוניים בלבד. קווים אחרים – בהם קווי לילה, קווי תלמידים, קווי אקדמיה ונוספים – יבוטלו. קווים שאינם מזוהים כקווים המגיעים למוקדי התעסוקה ידוללו באופן משמעותי. המידע המלא לציבור אודות הקווים הפעילים והמדוללים יהיה זמין החל מיום רביעי אחר הצהריים בכל ערוצי השירות והאפליקציות".

עוד הדגישו במשרד, כי "שירות הנסיעה הבין-עירוני נועד לצורך הגעה למקומות העבודה שאושרו על פי החלטת הממשלה ולצרכים חיוניים בלבד. תתבצע אכיפה למניעת ניצול של מערך התחבורה הציבורית לצרכים שאינם חיוניים ותוך הפרת הסגר".

מטעם השרה רגב נמסר, כי "ההחלטה על סגר הייתה לא קלה אבל היא כורח המציאות, ותביא אותנו בסופו של דבר להורדת התחלואה על מנת להציל חיים ולהימנע מקריסת מערכת הבריאות. התחבורה הציבורית תיתן מענה לצרכי המשק בימי הסגר בהתאם למגבלות מערכת הבריאות. תודתי לאנשי משרד התחבורה, למפעילי התחבורה הציבורית, לציבור הנהגים ועובדי הרכבת, שפועלים בחזית המאמץ לשמירה על הרציפות התפקודית במשק גם בימי הסגר, בהתאם להחלטות הממשלה".

מוקדם יותר היום, סיכמו השרים אדלשטיין, רגב, דרעי ואשכנזי, בדיון עם נציגי המל"ל והגורמים המקצועיים, כי נתב"ג יישאר פתוח במהלך תקופת הסגר, וזאת עבור טיסות שכבר אושרו. היציאה מישראל והכניסה אליה דרך נתב"ג תתאפשר בהתאם לכללי התו הסגול. עוד הוחלט, כי הגעת עולים לארץ תתאפשר באופן סדיר.

על פי פרטי הסיכום, אזרח היוצא לשדה התעופה יצטייד בכרטיס טיסה בתוקף ארבע שעות לפני מועד הטיסה, וכך יתאפשר לו מעבר ללא הגבלת 500 מטרים. על כלל הנוסעים לוודא את חובתם כלפי מדינת היעד מבחינת הצגת תוצאות בדיקות הקורונה הנדרשות.

כמו כן הוסכם, כי אזרחים היוצאים למדינה ירוקה ישובו לארץ ללא בידוד ולתנאי הסגר בישראל. ישראלים הנוסעים למדינה אדומה ישובו לבידוד בישראל. במקרה שמדינה ירוקה תהפוך לאדומה – תינתן התרעה מראש של ארבעה ימים במהלכם ניתן יהיה לשוב לישראל ללא בידוד.

נכון לעכשיו, מתאפשרת כניסת ישראלים וחזרה ללא בידוד לשלוש מדינות ירוקות. נציגי משרד הבריאות הזהירו, כי מצבן של שתיים מתוכן – בולגריה וקרואטיה – עלול להפוך לאדום בימים הקרובים.

תגיות:תחבורה ציבוריתנתב"גנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה