חדשות בריאות

גנץ על הסגר: "חייבים לעבור את התקופה הזאת ביחד"

בתום סיור באשדוד, במהלכו בחן את היערכות צה"ל ופיקוד העורף לסגר, אמר שר הביטחון בני גנץ: "זאת תקופה לא קלה. נעבור עיר עיר, מוקד מוקד, לא נוותר בשום מקום". על נסיעת ראש הממשלה לוושינגטון: "מברך על ההסכם החשוב, מאחל לראש הממשלה בהצלחה"

(צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ)(צילום: מיכאל דימנשטיין, לע"מ)
אא

שר הביטחון בני גנץ סייר היום (שני) באשדוד, יחד עם שר התיירות אסף זמיר וראש העיר יחיאל לסרי, במהלכו בחן את היערכות כוחות צה"ל ופיקוד העורף לקראת הסגר המלא שיחל ביום שישי הקרוב, ערב ראש השנה.

בסיום הביקור אמר גנץ: "לצערנו, אנחנו נאלצים לעשות צעדי הגבלה מחמירים בתקופת החגים, על מנת להוריד את היקף התחלואה. ביחד, בכוחות משותפים, נעבור עיר עיר, מוקד מוקד, לא נוותר בשום מקום. נעשה בדיקות, נעשה חקירות אפידמיולוגיות, נסייע למי שצריך בידוד, נסייע למי שנשאר בבית".

"אני יודע שזאת תקופה לא קלה. אני מודע להרגשה של חלק מהאנשים שאולי זה צעד גדול מדי, צעד כואב מדי, שאולי אפשר היה אחרת", הוסיף גנץ, "אבל אני אומר לכם: החלטות קשות לוקחות בחשבון את כלל הצרכים שלנו. קודם כל את הצרכים הבריאותיים, ולאחר מכן התחשבות ככל שניתן בהיבטים הכלכליים, וכמובן בהיבטים החברתיים. אנחנו חייבים לעבור את התקופה הזאת ביחד". 

בתשובה לשאלה בנוגע לנסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון, לחתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, אמר גנץ: "אני מציע שקודם כל נברך על ההסכם החשוב שמביא לנורמליזציה עם מדינות באזור, ואני מאחל לראש הממשלה בהצלחה. ממשלת ישראל ממשיכה לתפקד. הוא נמצא שם, אנחנו בקשר שוטף, השרים ישנם ואני מנהל פה את העניינים. כל השרים עובדים, ואזרחי ישראל נמצאים בידיים אמינות".

כאמור, הממשלה אישרה אמש הטלת סגר מלא ברחבי המדינה החל מיום שישי, ערב ראש השנה, בשעה 14:00. הסגר יימשך כשלושה שבועות, עד ה-11 באוקטובר, אולם סיומו כפוף להערכת מצב התחלואה ולאישור הממשלה בתום שבועיים מיום תחילתו. ראש הממשלה נתניהו ציין אמש, בהצהרה שמסר לציבור, כי קיימת אפשרות שהסגר יימשך מעבר למתוכנן.

על פי המתווה שאישרו השרים, במהלך הסגר תוטל מגבלת תנועה על האזרחים, כך שהיציאה מהבתים תתאפשר למרחק של עד 500 מטרים בלבד, למעט יציאה לצרכים חיוניים. ההתקהלויות יוגבלו על פי הצבע "האדום" במודל "הרמזור" – עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח. מוסדות החינוך ייסגרו החל מיום שישי, למעט המסגרות של חינוך מיוחד ופנימיות. תפילות החגים במרחב הציבורי ייערכו בהתאם למתווה מיוחד.

עוד הוחלט, כי ייסגרו כלל העסקים לקבלת קהל בתחומי המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחייה, חדרי כושר ומסעדות. עסקים המשתייכים לקטגוריות הבאות יוכלו להמשיך לפעול: שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. עסקים, לרבות מסעדות, יורשו להפעיל שירות משלוחים. עסקים ללא קבלת קהל ועסקים המספקים שירותים חיוניים יוכלו להמשיך לפעול, על פי המתווה שיציג שר האוצר. המגזר הציבורי יפעל במתכונת מצומצמת, בעוד המגזר הפרטי יעבוד כרגיל אך ללא קבלת קהל. התחבורה הציבורית תצומצם, ותותאם להיקף הפעילות במשק. ההחלטה בנוגע לפעילות בנתב"ג צפויה להתקבל עד הערב, וככל הנראה היא תוחרג מהסגר.

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה