סלבס בהתחזקות

גם אתם תתרגשו: מה אמר המקובל הרב עדס לשחקן ציון ברוך?

השחקן והקומיקאי ציון ברוך ריגש את המאזינים כאשר סיפר על הנחת התפלין מדי יום, על מנהג מיוחד של סבו ביום כיפור ועל הרגע שבו הבין שיש לו שליחות מיוחדת בקידוש שם שמיים ברבים

אא

"בכל ערוצי התקשורת כבר ראו שאני מניח תפילין כל יום", אמר ברוך, שמתחזק בדת כבר כמה שנים, בראיון לעמי מימון בתוכניתו 'חידודון'. 

לפני כעשור, כשרק התחיל להניח תפילין, תועד ברוך כשהוא נפרד מצוות ההפקה של אחת התוכניות שלו, נכנס לחנות של חבר טוב, תופס פינה שקטה ומניח בה תפילין. רק כשסיים להתפלל, הצילומים החלו. 

את ערכת התפילין שלו, אגב, רכש ברוך לפני כשנתיים במאה שערים ביחד עם פרוכת לארון קודש - שאותה הקדיש לעילוי נשמת אמו חנה ע"ה. 

כשהתבקש ברוך לספר סיפור מבית אבא, אמר בהומור כי יספר 'סיפור מבית אמא' וסיפר על מנהג מיוחד שהיה לסבו שעלה מתוניס. "ביום כיפור הוא היה מכניס גרגירי חומוס יבשים בנעליים, כדי להרבות בכאב ועוצמת התענית".

עוד המשיך ברוך וסיפר על הרגע המכונן שבו הבין שיש לו שליחות חשובה בעולם הזה. "קרה לי סיפור השגחה פרטית שגרם לי להבין את השליחות שיש לי. זה קרה כשהגעתי לכותל לסליחות עם חברים. ראיתי את הרב יעקב עדס והתרגשתי ממנו מאוד".

ברוך רצה לבקש ברכה וחזר במפח נפש כאשר הבין שהרב לא מברך אנשים - אך למחרת בבוקר חיכתה לו הפתעה, כאשר נודע לו כי הרב, בכבודו ובעצמו, מחפש אותו. "מאוד התרגשתי", הוא משחזר. "למה שהרב עדס יחפש אותי?הוא מכיר אותי בכלל? נתנו לי מספר שלו, התקשרתי ושאלתי למה זכיתי שהרב מחפש אותי. אז הרב ענה לי שכשהוא סיים את התפילה בכותל הוא שמע שני בחורים שמספרים אחד לשני בהתלהבות שציון ברוך היה פה והתפלל, והוא לא הבין מי זה השם הזה ועל מה כל ההתלהבות. 

"כשהוא הבין מהם מי אני - היה לו חשוב להתקשר אליי ולהגיד לי איזו זכות יש לי, שבמעמד שלי אני יכול לעשות קידוש השם עצום. כל ברכה, כל דיבור טוב על היהדות והאמונה - פשוט מזכה את הרבים. זו שליחות עצומה וחשובה שיש לי", סיים. 

האזינו כאן לדברים המרגשים:

 

תגיות:התחזקותציון ברוךתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה