חדשות בריאות

אדלשטיין: "אין מנוס מסגר מלא, לא אאפשר משא ומתן על התוכנית"

שר הבריאות הצהיר, בתחילת הדיון בממשלה, כי הטלת סגר היא "הצעת אין ברירה". הוא איים, כי אם התוכנית לא תתקבל, הוא ימשוך אותה ולא יביא תוכניות חלופיות: "הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם"

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:55)

הממשלה מכונסת בשעה זו (ראשון) לישיבה, בה צפויים השרים לאשר ברוב קולות הטלת סגר מלא ברחבי המדינה החל מיום שישי הקרוב, ערב ראש השנה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר, בפתח הדיון, כי הממשלה חייבת לקבל החלטה על סגר: "מכניסתי לתפקיד הובלתי, יחד עם ראש הממשלה, לפתיחת המשק תוך התוויית 'תו סגול', בהידברות עם ענפי המשק השונים. אבל בד בבד דרשתי לקיים אכיפה אגרסיבית, אפקטיבית ובלתי סלחנית. לצערי, זה לא קרה. עכשיו אין מנוס מקיום סגר".

"הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה", הדגיש אדלשטיין. "לכן אני מבקש שיהיה ברור – מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התוכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה: אם התוכנית לא תתקבל, אמשוך אותה ולא אביא תוכניות חלופיות. הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה, ולראות את המצב".

"ביקשתי ממזכיר הממשלה, שטרם הבאת הצעת משרד הבריאות להצבעה בממשלה שיתייעץ איתי", הוסיף שר הבריאות. "אם יהפכו את התוכנית לגבינה שוויצרית – אמשוך את ההצעה. המשמעות תהיה, שהחל מיום שלישי הקרוב לא תהיה כל הגבלה על הציבור. זו תהיה אמירה של הממשלה שהיא בוחרת בדוקטרינת 'הידבקות העדר'. המחיר יהיה כמה אלפי מתים. לא אתן יד לכניעה ללחצים רק כדי למצוא חן בעיני אנשים כאלה ואחרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי ביום חמישי האחרון "פנה אלינו פרופ' גמזו, ויחד עם המומחים ועם ראשי מערכת הבריאות בעצם הניף דגל אדום. דגל אדום לגבי היכולת של מערכת הבריאות לטפל באתגרים שבאים לקראתנו, והצורך לנקוט בצעדים מתבקשים כתוצאה מכך. זו בעצם המטרה של הישיבה הזאת שבאה בעקבות ישיבת קבינט. ישיבת הקבינט העלתה הצעות החלטה, המטרה היא כמובן לדון בהן במהלך הישיבה הזאת".

נתניהו הביע צער על התפטרותו של שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "אני מאוד מעריך את יעקב ליצמן, ואני גם מכבד את ההחלטה שלו. אנחנו חייבים להתקדם, לקבל את ההחלטות הנדרשות למדינת ישראל בתקופת הקורונה, וכך נעשה בישיבה הזאת".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה