חדשות בריאות

"חרדים לא עולים": מפגן המחאה של עיריית בני ברק

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה אדם לבוש באפוד צהוב, כשהוא מונע בגופו מזוג נוסעים חרדי מלעלות לרכבת בתחנת בת ים. מרכבת ישראל נמסר כי מדובר במתחזה. מאוחר יותר התברר, כי מדובר בשחקן שנשכר על ידי עיריית בני ברק, במסגרת מחאתה על החלטת חברת נת"ע כי קו הרכבת הקלה המתוכנן לא יעבור בעיר

  • כ"א אלול התש"פ
אילוסטרציה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:47)

הרשתות החברתיות סערו הבוקר הבוקר (חמישי) בעקבות תקרית בתחנת הרכבת בבת ים, בה נראה אדם, לבוש באפוד צהוב כפקח של רכבת ישראל, מונע בגופו מזוג נוסעים חרדי מלעלות לרכבת. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, הוא נשמע אומר "חרדים לא עולים".

אחד מהנוסעים בתחנה תיעד את המתרחש, ומחה יחד עם אחרים בתוקף: "בושה וחרפה, ברכבת אומרים שחרדים לא עולים. מה זה לא מכניסים? מי אתה חושב שאתה?". הוא המשיך וקרא לנוסע החרדי: "צדיק, תיכנס".

כאמור, הסרטון חולל סערה ברשת, אולם מאוחר יותר התברר כי מדובר בשחקן שנשכר מטעם עיריית בני ברק, וזאת כדי למחות על החלטתה של חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) כי קו הרכבת הקלה המתוכנן לא יעבור בעיר. "שרת התחבורה צודקת", נמסר מהעירייה. "מזעזע שמתכננים רכבת מטרו ללא חרדים. לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזויה בסרטון המחשה".

קודם להבהרה כי מדובר בהצגת מחאה, מסרה שרת התחבורה מירי רגב: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מיידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי". בהמשך עדכנה השרה: "מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ"ל רכבת ישראל עולה, כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ"ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש".

מרכבת ישראל נמסר מיד לאחר התקרית: "בדקות האחרונות הופץ סרטון, בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר, כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו".

תגיות:רכבת ישראלהסתהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה