חדשות בארץ

משפחתו של הרב אוחיון הי"ד: להרוס את בית המחבל

במכתב שנשלח למפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי, ביקשה משפחתו של הרב שי אוחיון הי"ד להרוס את ביתו של המחבל שרצח אותו בפיגוע דקירה ולהחרים את אדמותיו: "ידע כל מחבל בן עוולה כי בבואו לפגע או לרצוח יהודים יחרב ביתו לחלוטין"

קברו של הרב אוחיון הי"ד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)קברו של הרב אוחיון הי"ד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

משפחתו של הרב שי אוחיון הי"ד, שנרצח לפני כשבועיים בפיגוע דקירה סמוך לצומת סגולה בפתח תקווה, פנתה למפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי, בבקשה להרוס את בית המחבל ולהחרים את אדמותיו ואדמות משפחתו. לדבריה, פעולה זו נועדה להוות גורם הרתעתי שימנע ממחבלים פוטנציאליים לבצע רצח נוסף של יהודים.

בפנייה לאלוף ידעי, שנשלחה על ידי עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה, נכתב: "לצערנו המחבל הנתעב ח'ליל דויכאת, מהכפר רוג'יב ליד שכם, נשאר בחיים ואף הוגש נגדו כתב אישום בגין הרצח. הרצח מצטרף למעשי טרור וטבח רבים כנגד אזרחי ישראל, שכל חטאם הוא הרצון הטבעי לחיות כיהודים בארץ ישראל".

"כידוע, אין בהליך ובענישה הפלילית הקיימים בישראל כדי להביא להרתעה מספיקה ומיגור הטרור. המנוח, שהיה דמות ומופת בחייו, יחסר לאלמנה, לארבעת היתומים, לאחיו ולאמו לבלי שיעור. המשפחה הצטרפה למשפחת השכול, אשר עומדת כהגנה חיה על זכות הקיום של עמנו כאן בארץ".

עוד נכתב, כי צעדי הרתעה נחושים יהוו מקצת נחמה למשפחה, אם בזכותם יימנע רצח נוסף של יהודים. המשפחה דרשה כי יינקטו כל צעדי ההרתעה האפשריים, ובכללם "הריסת והחרמת ביתו וקרקעותיו של המחבל ומשפחתו", וזאת לאלתר וללא שהות על מנת להגביר את האפקטיביות של צעדים אלו.

חגית יודקוביץ, אחותו של הרב אוחיון, מסרה בשם המשפחה: "ממשלת ישראל אחראית לביטחון כל אזרחי מדינת ישראל. מדיניות מגומגמת הביאה לרצח אחי, הרב שי אוחיון, והותירה אלמנה וארבעה יתומים צעירים, ואת כולנו, בחוסר וכאב ללא נחמה. הריסת בתי מחבלים חייבת להיות מדיניות קבועה וברורה. אנו מבינים שהרס בתי מחבלים לא ימנע כליל את רצון אויבינו לפגוע בנו, אך ידע כל מחבל בן עוולה כי בבואו לפגע או לרצוח יהודים יחרב ביתו לחלוטין, כספים לא יגיעו בשום דרך וצורה אליו ואל בני משפחתו".

"אנו מאמינים שפעולה זו תמנע את האלמנות והיתומים הבאים, ולכן דורשים מממשלת ישראל ומצה"ל להרוס את בית המחבל לחלוטין, למנוע כספים והטבות, ולקבע זאת כמדיניות קבועה וצודקת למען ביטחון כל עם ישראל".

עורך הדין בלייכר הוסיף: "כוחות הביטחון נלחמים מלחמה עיקשת לסיכול הטרור באופן יום יומי, אך ללא רכיב של הרתעה כנגד המפגעים הטרור ימשיך לקצור חיים. חיי ישראלים קודמים לרווחת האויב הטרוריסטי וסביבת גידולו".

ביום שני הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד המחבל. הוא מואשם ברצח בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור.

מפרטי כתב האישום עולה, כי המחבל עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה, בהתאם להיתר עבודה חוקי תקף שניתן בעניינו. הוא מואשם כי "שקל וגיבש החלטה להמית באמצעות סכין אזרח או חייל ישראלים יהודים, באשר הם, 'למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל-אקצא ואללה'".

בהתאם להחלטתו ולתוכנית הפיגוע שגיבש, נטל המחבל סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מהאתר. בפרקליטות ציינו, כי "לאחר שחיפש במשך כשעה קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע תוכנית הפיגוע, הוא הבחין בסביבות השעה 13:15 ברב אוחיון הי"ד, שצעד מולו ברחוב".

על פי כתב האישום, "הנאשם שלף את הסכין מכיס מכנסיו, ודקר את המנוח שלוש דקירות עמוקות". עובר אורח, שהבחין במתרחש, זרק לעבר המחבל חפץ בניסיון לסייע לרב אוחיון. רק אז הניח המחבל לקורבנו, שכבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום. עוד עולה מכתב האישום, כי המחבל שקל אפשרות לדקור באופן דומה גם ישראלים יהודים נוספים. כוחות משטרה, שהוזעקו לאתר, הצליחו להשתלט עליו ולעוצרו.

תגיות:פיגועהרב שי אוחיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה