חדשות בארץ

הממשלה אישרה תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב 2020

בתום דיון ארוך, אישרו שרי הממשלה פה אחד את המתווה שגיבשו ראש הממשלה ושר האוצר לתוספת תקציבית בסך 11 מיליארד שקלים. התוספת כוללת את הגדלת תקציב הביטחון וקצבאות הנכים, תקציבים לתוכניות חינוכיות שונות ופיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון. נתניהו: "בשורה חשובה לכל אזרחי ישראל בתקופת הקורונה"

נתניהו וכ"ץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו וכ"ץ, ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

הממשלה אישרה הלילה (רביעי), בתום דיון ארוך, תקציב נוסף של 11 מיליארד שקלים לשנת 2020, ואת תוכנית הפעולה המפורטת לחלוקתו. ההחלטה התקבלה פה אחד, והיא כוללת תקציבים למענקים מיוחדים לאוכלוסיית הנכים, תוכנית להעלאת כ-2,000 מבני הפלאשמורה, הגדלת תקציב הביטחון, פיתוח וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון ועוד.

התוספת התקציבית בסך 11 מיליארד שקלים מעמידה את סך ההוצאה הממשלתית בשנת 2020 על סכום של כ-411 מיליארד שקלים. התוכנית שאושרה אינה פוטרת את הממשלה מלאשר את תקציב 2020 ולהעבירו במליאת הכנסת בשלוש קריאות עד 23 בדצמבר.

במסגרת התוכנית, שגובשה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ, סוכם כי תקציב הביטחון יוגדל ביותר מ-3 מיליארד שקלים, וקצבאות הנכים לשנת 2020 יזכו לתוספת של כ-900 מיליון שקלים. כמו כן, הוחלט להגדיל את התקציבים לחינוך הממלכתי-דתי, לישיבות, למדרשות, לחטיבה להתיישבות, לגרעינים התורניים ולמערכי הזהות היהודית; לתקצב תוכניות להעצמה ופיתוח של האוכלוסייה הדרוזית והצ'רקסית; להקצות תקציב עבור תוכנית למיפוי בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C ופיתוח החפירות בעיר דוד. בנוסף, שרי הממשלה אישרו העברת תקציבים לתוכניות חינוכיות שונות, וכן השקעות בתוכניות האצה והתייעלות במשק האנרגיה.

ראש הממשלה נתניהו בירך על אישור התקציב התוספתי: "זו בשורה חשובה לכל אזרחי ישראל ולאוכלוסיות נזקקות בחברה הישראלית בתקופת הקורונה. אני מברך על שהגענו להסכמות עם שר הביטחון. כפי שהתחייבתי, דאגנו גם להמשך עליית הפלאשמורה ולהגדלת תקציב הביטחון מול האתגרים הרבים שאנו עומדים בפניהם גם בימים אלה".

שר האוצר כ"ץ הוסיף: "אישרנו בממשלה את הצעת מסגרת התקציב והתוספות שאושרו, כדי לאפשר למשרדי הממשלה לחזור לתפקוד מלא לטובת אזרחי ישראל. הבאתי בשורה גדולה לציבור הנכים בהתאם להבטחתנו. זו העת לעבוד בשיתוף פעולה מלא, להפגין סולידריות ורגישות חברתית, לסייע לעצמאים, לשכירים ולבעלי עסקים, כדי לעבור את משבר הקורונה ולהניע את הכלכלה והמשק כולו לצמיחה".

תגיות:תקציב המדינהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה